امتیاز بدهید

آشنایی بیشتر با پنکه بدون پره

پنکه بدون پره، در نگاه اول هیچ پره ای ندارد و دارای یک حلقه واقع بر استوانه است که تنها دارای عمق چند سانتی متری است. یک موتور بدون جاروبک یا Brushless در پایه استوانه این پنکه تعبیه شده است. به کمک این موتور، هوا به داخل مکش داشته و به کمک حلقه بالایی به بیرون رانده می شود. درنهایت، به کمک سوراخ های حلقه خارج خواهد شد.

در حقیقت پنکه بدون پره دارای یک فن مکانیکی است که نسبت به پنکه های پره دار دارای قدرت بیشتر و مصرف کمتری است. جیمز دایسون این وسیله را در سال 2009 میلادی اختراع کرد که در نگاه نخست شباهتی به وسایل سرمایشی ندارد زیرا دارای ظاهری شبیه به حلقه بزرگی پلاستیکی می‌باشد که روی یک پایه استوانه‌ای شکل با عمق چند سانتی‌متر قرار گرفته است.

بدون شک در هوای گرم تابستان در اتاق کار و یا منزل خود به یک خنک‌کننده نیاز خواهید داشت. پنکه بدون پره دارای طرح‌های مختلف است از این رو در این زمینه می‌تواند تا حد زیای به شما کمک کند و در نهایت منزل و یا محیط کار شما را سرشار از هوای دلپذیر نماید.

برای کارکرد صحیح پنکه بدون پره و ایجاد باد بسیار زیاد، نیاز به ایجاد فرایند مکش و فوت کردن باد قابل توجهی وجود دارد. بدین منظور، باد موتور باید بسیار قدرتمند باشد. اما چنین موتوری سبب افزایش مصرف برق و تولید صدای زیاد می شود. بنابراین وجود مکانیزمی به منظور افزایش هوای خروجی ضروری است.

ایمنی بالاتر

پنکه بدون پره باید از ایمنی بسیار بالا برخوردار باشد. داشتن پایه محکم و استوار یکی از مهم‌ترین مشخصاتی است که بهترین مدل پنکه بدون پره باید داشته‌باشد. در واقع اگر این محصول پایه محکم و استوار داشته‌باشد، موجب چپ شدن آن نمی‌شود و در صورتی که درمنزل کودکی وجود داشته‌باشد در امان خواهد بود.

بهترین مدل پنکه بدون پره باید از ویژگی نوسانی بودن برخوردار باشد. در واقع این مشخصه باعث می‌شود تا دستگاه به طور یکسان و متناسب تمام محیط را خنک کند. حرکت یکسان و متناوب یکی از کاربردی ‌ترین ویژگی‌هایی است که بهترین مدل پنکه بدون پره باید برخوردار باشد.

هوا توسط یک فن یا مکنده در پایه کشیده شده و سپس به بالا و در حلقه یا با اصطلاح «رینگ» هدایت می‌شود و سپس از شکافی دورادور حلقه یا رینگ بیرون می‌آید و می‌گذرد همانند گذر باد از بال هواپیما. طراح صنعتی این محصول یعنی آقای «جیمز دایسون» پنکه‌اش را «اِیر مولتی‌پلایِر» نامیده است.

تمیز کردن راحت آن

بهترین مدل این محصول باید به گونه‌ای تولید و ساخته شود که بتوان به راحتی بتوان داخل و خارج آن را تمیز نمود. جدا کردن قطعات به آسانی و پاکسازی آن جز مشخصه‌های مهمی است که بهترین مدل پنکه بدون پره باید داشته‌باشد. در واقع برخورداری از این مشخصه باعث می‌شود که طول عمر دستگاه بالا باشد.

میزان صدا

پنکه بدون پره معمولاً در مقایسه با پنکه معمولی صدای کمتری را تولید می‌کند و حتی گاهی اوقات می‌توان گفت این محصول کاملاً بی‌صداست. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که به هر حال موتور دستگاه صدای خفیف ایجاد می‌کند که در برخی از مدل‌های پنکه بدون پره این صدا بیشتر به گوش شما می‌رسد.

میزان مصرف انرژی

بدون شک بهترین مدل پنکه بدون پره باید در مصرف انرژی بسیار بهینه عمل کند. با توجه به افزایش هزینه انرژی و نیاز بشریت به آن تولید این محصول باید به گونه‌ای باشد که میزان مصرف انرژی متناسب با سرمایش آن رعایت شود.

.

مزایای پنکه بدون پره باعث شده تا خرید و استفاده آن در سطح گسترده‌ای انجام شود. قیمت مناسب و کیفیت بالای این محصول باعث شده تا مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد؛ با توجه به تقاضای زیاد خرید بهترین مدل پنکه بدون پره، شرکت‌های زیادی به تولید و ساخت این محصول اقدام نموده و نمایندگی‌های زیادی وظیفه‌ی عرضه و پخش این محصول را با مناسب‌‌ترین قیمت بر عهده گرفته‌اند.