هود گوفر مدل آریتا 1 Arita1

دسته: برند: گوفر
ویژگی‌ها
رنگ:
سایز هود: 70 سانتی‌متر
دور موتور: چهار دور
قدرت مکش: ۷۰۰ مترمکعب در ساعت
میزان صدا: کم صدا
نوع هود: توکار
نوع فیلتر: آلومینیومی قابل شستشو
روشنایی: دارد
ارسال کالا
تهران : 6 ساعته / شهرستان : 12 ساعته تحویل پست ، باربری و ...
free-shipping
ضمانت اصالت
گارانتی کالا
ارسال سریع
تضمین بهترین قیمت
ارسال به تمام نقاط
ناموجود

توضیحات

هود توکار گوفر با عرضی متوسط مناسب واحدهایی کوچک است که تمامی وسایل آشپزخانه در کابینت‌ها قرار دارند. برای نصب این هود ابتدا لازم است کابینتی مناسب با سایز آن نصب شود. در خرید هود باید به صدا، قدرت مکش و شکل ظاهری آن توجه کرد. تقریبا تمام قسمت‌های هود گوفر مدل آریتا 1 Arita1 در کابینت قرار می‌گیرد و تنها قسمت کوچکی از آن قابل مشاهده است. صدایی در حدود ۶۳ دسی بل صدایی فوق العاده کم است که این هود را در رده سوپرسایلنت قرار می‌دهد. قدرت مکش هود گوفر ۷۰۰ مترمکعب است که توانی خوب برای جمع آوری بو و ذرات از محیط آشپزخانه به‌شمار می‌رود. استاندارد ایزو ۹۰۰۱ که در ایران بر محصولات کاملا استاندارد قرار داده می‌شود در این هود تعبیه شده است. صفحه این هود لمسی و پنلی دیجیتالی دارد. در ادامه ویژگی‌های دیگر این هود بیان می‌شود.

هواکش‌های آشپزخانه با توجه به محل قرارگیری گاز، شکل‌های مختلفی دارند. امروزه آشپزخانه‌ها به شکل اتاقی مجزا نیستند. در آشپزخانه‌هایی که اجاق گاز در وسط قرار دارد هود توکار به کار برده می‌شود. بهتر است لوازم خانگی در آشپزخانه‌های جزیره به شکل توکار باشند. هود توکار گوفر کاملا درون کابینت قرار می‌گیرد تا به شکیل‌تر شدن نمای آشپزخانه کمک کند. البته از این هواکش در قسمت‌های کناری آشپزخانه نیز می‌توان کمک گرفت.

در خانه‌های مدرنی که همه وسایل آشپزخانه درون کابینت قرار می‌گیرند وجود یک هود توکار ضروری است زیرا یک دست بودن آشپزخانه را کامل می‌کند. هود از لحاظ ظاهری به مورب، شیشه‌ای، جزیره و توکار تقسیم می‌شود که با توجه به چیدمان هر خانه از مدل متفاوتی از آن بهره گرفته می‌شود. فیلتر این هود قسمت زیادی از ظاهر آن را دربر می‌گیرد هود گوفر به شکل ذوزنقه طراحی شده است ولی پس از نصب تنها صفحه‌ای صاف از آن دیده می‌شود. صفحه تنظیمات هود کمی خارج‌تر از بدنه اصلی قرار می‌گیرد. جنس بدنه هود گوفر استیل مقاوم در مقابل گرما است.

هود به طور معمول رنگبندی متنوعی ندارد و با توجه به قرارگیری در گرما از جنس‌های مشخصی ساخته می‌شود. هودها به‌صورت استیل، شیشه و شیشه و استیل تولید می‌شوند. این مدل از هود گوفر بدنه‌ای استیل با شیشه مشکی دارد که تمیز کردن آن به راحتی انجام می‌شود و نمایی جذاب به آشپزخانه می‌دهد البته باید توجه داشت که در هود توکار رنگ اهمیت چندانی ندارد زیرا معمولا قسمت کمی از آن دیده می‌شود.

در تمامی هودهای آشپزخانه چراغی تعبیه شده تا روی گاز و درون قابلمه به خوبی دیده شود. گاهی برخی از شرکت‌ها از فناوری متفاوتی برای این لامپ‌ها استفاده می‌کنند. چراغ‌های SMD که در هود گوفر به کار رفته کیفیتی دوچندان به این هود بخشیده است؛ زیرا با میدان دید بالایی که ایجاد می‌کند هرآنچه درون قابلمه وجود دارد را به کاربر نشان می‌دهد. SMD ‌در واقع نوع تکمیل شده چراغ LED‌ است. این محصول کم حجم سطح مصرفی انرژی را تا حد زیادی پایین می‌آورد. چراغ هود همچنین با ایجاد فضایی سایه روشن به زیباتر شدن محیط آشپزخانه کمک می‌کند.

در این مدل از هود گوفر از دکمه‌های فشاری استفاده شده که کار با آن را راحت کرده است. صفحه‌های لمسی گاهی به دلیل چرب بودن دست عملکرد درستی ندارند. استفاده از دکمه‌ای فشاری به دلیل مشخص بودن حجم دکمه انجام کارها را سریع‌تر می‌کند.

با توجه به استانداردهای بین‌المللی عرض هود باید از گاز بیشتر باشد. عرض اجاق گازها به‌طور معمول ۵۸ تا ۶۰ سانتی‌متر است پس این هود ۷۰ سانتی‌متری برای اجاق گازهایی با شعله‌های بزرگ و دارای شعله پلوپز مناسب است. اندازه هود باید به‌گونه‌ای طراحی شود که تمام سطح گاز را بپوشاند. بخار حاصل از پخت غذا مستقیم به سمت بالا نمی‌رود. بزرگ‌تر بودن هود از گاز به جذب همه بخارها کمک می‌کند. اندازه این هود برای به کار بردن آن در قسمت‌های مختلف آشپزخانه مناسب است. هودهایی که شکل مورب دارند در وسط آشپزخانه قرار داده نمی‌شوند. هود توکار گوفر با عرض ۷۰ سانتی‌متر قابلیت نصب در فضاهای مختلف را دارد. تنها با یک کابینت که دهانه خروجی را بپوشاند این هود را می‌توان در نقاط مختلف نصب کرد.

مهم‌ترین نکته هنگام خرید هود توجه به قدرت مکش آن است. مکش هود باید به قدری قوی باشد که تمام بخارهای ناشی از دود و بوی موادغذایی را جذب کند و از طریق دودکش خود به بیرون هدایت کند. در بعضی از هودهای قدیمی مکش پایین همراه با صدایی زیاد صورت می‌گرفت که کاربرد پایینی داشت. هود علاوه بر جذب بوی غذا با جذب دود و گرما به جلوگیری از آتش سوزی کمک می‌کند. این هود در مواقع خطر و گرمای زیاد به صورت خودکار خاموش می‌شود. قدرت مکش هود باید متناسب با فضای آشپزخانه باشد. حاصل ضرب حجم آشپزخانه که مساحت آن در ارتفاع است در عدد ثابت ۱۵ مقدار مکش را تعیین می‌کند. برای مثال آشپزخانه‌ای ۱۲ متری که ارتفاعی ۳ متری دارد به هودی با قدرت مکش ۵۴۰ مترمکعب در ساعت نیازمند است.

قدرت مکش این هود گوفر ۷۰۰ مترمکعب در ساعت است که برای آشپزخانه‌های بزرگ یا مقدار پخت و پز زیاد کاربرد دارد. البته این هواکش آشپزخانه را در محیط‌های کوچک نیز می‌توان به کار برد. زیادبودن قدرت مکش کارکرد بالای آن را نشان می‌دهد. در برخی آشپزخانه‌های کوچک، پخش بو زیاد است از این رو به یک هود با قدرت مکش زیاد نیاز می‌شود. به طور کلی هود را متناسب با نوع پخت و پز و محل قرارگیری اجاق گاز باید تعیین کرد.

فیلتر هود در چند نوع آلومینیومی، ذغالی والیافی وجود دارد. هود الیافی برای هودهای زیرکابینتی که کمی قدیمی‌تر هستند استفاده می‌شود. فیلتر ذغالی از لحاظ کارایی چون جذب بو و چربی دارند بهتر از فیلتر آلومینیومی هستند؛ اما قابلیت شست و شو ندارند و هرچند وقت یکبار باید تعویض شوند. فیلتر آلومینیومی که در هودهای گوفر گنجانده شده قابل شست و شو هستند و چربی‌های آن به راحتی با یک مسواک و کمی مایع شوینده از بین می‌روند. این فیلترها را همچنین می‌توان درون ماشین ظرفشویی قرار داد که این کار باید هر سه ماه یکبار انجام شود. فیلتر آلومینیومی شبکه‌ای مشبک است که چربی را به خود جذب می‌کند.این فیلتر به راحتی از هواکش جدا می‌شود. شست و شوی فیلتر به بالارفتن عمر هواکش و قدرت مکش آن کمک می‌کند. در صورتی که تمیزی فیلتر در بازه‌های معین انجام نشود قدرت مکش آن پایین می‌آید.

بسیاری از افراد هودها را با صدای مکش آن‌ها می‌شناسند چون هودهای قدیمی به محض روشن شدن صدایی ایجاد می‌کردند که صدای اطراف قابل شنیدن نبود. اما در نسل جدید تولید هود بر بی‌صدا بودن هودها تاکید شده و اکثرا صدای کمی دارند. هود توکار یا توکابینتی به دلیل اینکه درون محفظه کابینت قرار می‌گیرد صدای کمی تولید می‌کند. هود گوفر با حداکثر صدای ۶۳ دسی‌بل کمترین صدا را دارد که می‌توان گفت صدایی به اندازه ماشین ظرفشویی است. صدای هود را براساس صدایی که در دور بالا ایجاد می‌کند در نظر می‌گیرند. زمانی که هواکش روی دور تند یا همان بالاترین میزان مکش قرار دارد نباید صدایی بالاتر از یک ماشین لباسشویی ایجاد کند. گوش انسان از محدوده ۴۰ دسی‌بل را به خوبی می‌شنود. قرارداشتن صدای هواکش در رنج ۵۸ تا ۶۳ دسی‌بل به معنای بودن در پایین‌ترین درجات شنود صدا است.

موتور هواکش آشپزخانه از مواد مختلفی ساخته می‌شود. موتورهای پلاستیکی رایج‌ترین ماده سازی موتور هودها هستند. موتور هود توکار گوفر از مواد پروپلین الیاف‌دار تشکیل شده که نسوز هستند. پروانه و حلزون موتور با تحمل دمای تا ۱۵۵ درجه سانتی‌گراد علاوه بر افزایش ایمنی به کم صدا شدن دستگاه کمک می‌کنند. حلزونی نسوز تمیزکردن موتور را راحت‌تر می‌کند. موتور این هواکش توربو و ساخت ایتالیا است. موتور توربو دور بالایی دارد تا مکش را به حداکثر رساند. آپشن توربوی موتور، آن را از سایر رقبا متمایز می‌سازد. توربو به موتور قدرتی دوچندان می‌بخشد. توربو بودن موتور به زیاد شدن صدا منجر نمی‌شود. موتور هود گوفر با تکنولوژی ایتالیا است.

در برخی از آشپزخانه‌ها با وجود روشن کردن هواکش، بو و بخار غذای پخته شده در محیط باقی می‌ماند. این به دلیل توان پایین هواکش است. هود گوفر قدرت مکش خوبی دارد. ۱۴۰ وات قدرتی است که برای این هواکش آشپزخانه در نظر گرفته می‌شود. این مقدار برای جمع کردن تمامی ذرات آشپزخانه کافی به نظر می‌رسد. باید توجه داشت که در نمونه‌های خارجی و داخلی معمولا بیش از این مقدار حجم مکش در نظر گرفته نمی‌شود.

هود گوفر از ساخته‌های خوب ایران است که با فیلتر آلومینیومی قابل شست و شو و قدرت مکش ۷۰۰ متر مکعب در ساعت استاندارهای کیفی را رعایت کرده است. از آن‌جایی که پخت و پز در ایران با سایر کشورها تفاوت‌هایی دارد استفاده از هود ایرانی بیشتر توصیه می‌شود زیرا نیاز مشتری را به خوبی شناخته و خود را با استانداردهای جهانی مطابق ساخته‌ اند. این هود عرضی ۷۰ سانتی‌متری، برای گازهای ۴شعله، ایده‌آل تر است. البته این بدین معنی نیست که نمی‌توان آن را در هر آشپزخانه‌ای قرار داد زیرا هود گوفر مدل آریتا1 Arita1 عرضی استاندارد دارد. عرض اجاق گاز به طور معمول ۵۸ سانتی‌متر است که این هود تمام آن را پوشش می‌دهد. هود گوفر در بین رقبا رتبه خوبی دارد و تقریبا جز اولین انتخاب‌های مشتریان به‌شمار می‌رود.

توضیحات تکمیلی

رنگ

سایز هود

70 سانتی‌متر

دور موتور

چهار دور

قدرت مکش

۷۰۰ مترمکعب در ساعت

میزان صدا

کم صدا

نوع هود

توکار

نوع فیلتر

آلومینیومی قابل شستشو

روشنایی

دارد

خاموشی خودکار

دارد

قطر دهانه خروجی هوا

15 سانتی متر

نقد و بررسی‌ها

درمورد این محصول دیدگاه درج کنید.

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

هود گوفر مدل آریتا 1 Arita1
هود گوفر مدل آریتا 1 Arita1
ناموجود
پشتیبانی آنلاین

در زیر می‌توانید پاسخ سوالات خود را بیابید. در غیر این صورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

دریافت اپلیکیشن