امتیاز بدهید

نیازمندی های آشپزخانه مدرن

اصطلاح «مدرن» به مواردی گفته می‌شود که مربوط به روزگار جدید است. این سبک از هنر، از حدود 70 سال پیش رواج پیدا کرد. هنر مدرن در شاخه‌های مختلف هنر مثل نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی و … وارد شده و جای خود را در بین همه سبک‌های هنر، باز کرد. دکوراسیون داخلی هم از سایر هنرها استثناء نبوده و سبک طراحی مدرن در آشپزخانه‌ها طرفداران زیادی برای خودش پیدا کرده است.

در دکوراسیون آشپزخانه جدید و مدرن فضایی کافی برای حرکت در نظر داشته باشید. فضای درون آشپزخانه حداقل باید یک متر عرض داشته باشد تا بتوان راحت در آن حرکت کرد و به پخت و پز پرداخت. اگر قصد دارید از آشپزخانه‌های جزیره‌ای یا آشپزخانه بدون اپن استفاده کنید حتما این گزینه را در نظر داشته باشید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن دارای یک ویژگی بسیار عالی دیگر هم است و آن هم روشنایی بسیار خوب این نوع آشپزخانه ها است زیرا آشپزخانه مدرن باید ترکیبی از نور طبیعی و مصنوعی باشد تا روشنایی و نورپردازی بسیاری خوبی داشته باشد بنابراین آشپزخانه مدرن بسیار ساده و دلباز است.

مجموعه‌ای چشمگیر از هودهای داخلی با طراحی خوب و کارآمد دارد. امروزه با توجه به نوع معماری خانه‌ها و رواج آپارتمان‌ها، هود به یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات آشپزخانه زیبا و مدرن تبدیل شده است. تهویه مطبوع، هدایت بوی روغن، بوی غذا، دود و چربی به بیرون از محیط آشپزخانه بیشترین است. هودها انواع مختلفی دارند که هر کدام طراحی و عملکرد متفاوتی دارند و برای طراحی یک آشپزخانه زیبا و مدرن بسیار مناسب هستند.

 

نیازمندی های یک آشپزخانه مدرن

 

برای طراحی داخلی آشپزخانه مدرن اگر فضایی که در اختیار دارید محدود نباشد ضروری است که یک جزیره لوکس و مدرن برای آن تهیه کنید، این جزیره در مرکز آشپزخانه قرار می گیرد و به خاطر دارا بودن سینک و کابینت موجب افزایش کارایی آشپزخانه مدرن می شود البته به عنوان میز ناهارخوری هم مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگبندی

از آنجایی که آشپزخانه مرکز خانه و شلوغ ترین مکان آن به شمار می رود پس انتخاب رنگ درست در آن برای ایجاد احساس بهتر در خانه بسیار حائز اهمیت است. امروزه نمونه آشپزخانه هایی رنگارنگ در صفحات اجتماعی می بینیم که باعث می شود از طرح های رنگ همیشگی مثل سفید ، استیل و چوب صرفنظر کنیم و به رنگ هایی چون سبز تیره ، آبی آسمانی،آبی تیره و … روی آوریم.اما تصمیم گیری برای رنگ آشپزخانه بیش از هر چیز به اندازه و سایز فضا و وسایل و تجهیزات داخلی آن بستگی دارد.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن با استفاده از رنگ های روشن و همچنین استفاده از دو رنگ متضاد و به کارگیری دستگیره های مخفی و مگنتی می‌تواند گزینه بسیار مناسب و مینیمال و مقرون به صرفه ای برای آشپزخانه های ایرانی باشد. امروزه از دکوراسیون ها با طراحی مدرن و مینیمال در آشپزخانه های ایرانی بسیار بیشتر از سابق استفاده میشود.

استفاده از وسایل توکار

ماشین‌های ظرفشویی توکار گزینه‌های مناسب برای طراحی آشپزخانه زیبا و مدرن هستند، انتخاب خوبی برای تمیز کردن کم‌صدا و کم مصرف هستند. ماشین ظرفشویی در رنگ‌های استیل ضد زنگ، مشکی و سفید موجود است که در آشپزخانه‌ زیبا و مدرن به خوبی کار می کند.

اجاق‌های  توکار با ترکیب عملکرد در سطح رستوران با طراحی‌های ساده که برای آشپزخانه‌های خانگی زیبا و ایده‌آل هستند.

داشتن قهوه ساز حرکت خوبی است. اگر شما و خانواده تان در مورد مصرف قهوه بسیار جدی هستنید، طیف هوشمندی از قهوه سازها موجود است که با توجه به ساختار آشپزخانه مورد استفاده است.

مدل کابینت ها

طراحی و دکوراسیون اشپزخانه در یک بخش اصلی در طراحی کابینت خلاصه میشود. که اگر بصورت حرفه ای و درست اجرا شود آشپزخانه ای فوق العاده شیک و زیبا خواهیم داشت. در راستای شلوغی زندگی شهری بهتر آنست که از تجملات چشم پوشی کرد و سادگی را در پیش گرفت که این سادگی میتواند به قدری ارام بخش و زیبا باشد که در خانه های لوکس نمیتوان مشابه آن را یافت.

 

نیازمندی های یک آشپزخانه مدرن

 

استفاده از اکسسوری کابینت آشپزخانه در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن شیک 2020 بسیار رایج شده است. به این دلیل که سبب استفاده بهینه تر و منظم تر از فضای موجود در کابینت های آشپزخانه مخصوصاً برای آشپزخانه های کوچک میشود.

تقریبا می توان گفت بیشتر آشپزخانه ها کابینت های چوبی دارد اما امروزه انواع دیگری از کابینت ها نظیر لمینیت، MDF و… در آشپزخانه های مدرن دیده می شوند.این روزها صاحب خانه ها خواستار کابینت‌هایی هستند که از مواد با دوام ساخته می شوند.

در سبک کلاسیک کابینت‌ها معمولا دارای تزیینات و منبت‌کاری شده هستند. درب کاببنت ها را به صورت جکدار نمی سازند. کابینت ها دارای تاج و زیرچراغی و سرستون هستند. دستکیره ها معمولا چوبی و حکاکی شده هستند. لوازمی مثل هود در داخل کابینت‌ها قرار گرفته و پنهان است.

یکی از مدل های رایج و متداول که به تازگی در آشپزخانه ها باب شده است آشپزخانه های مینیمال است که طبق معماری مینیمال آشپزخانه هایی ساده ، براق و بدون تزئینات و تجملات اضافی هستند.