امتیاز بدهید

مایکروویو جزء ضروری هر آشپزخانه مدرن است که امکان پخت سریع، آسان و راحت را فراهم می کند. چه یک مایکروویو معمولی یا کانوکشن دار بخواهید، این راهنمای خرید مایکروویو همه چیزهایی را که باید برای خرید بهترین مایکروویو برای خانه خود بدانید توضیح می دهد.

قبل از انتخاب بهترین مایکروویو، چندین عامل وجود دارد که باید براساس اندازه خانواده، عادات غذایی و … آنها در نظر بگیرید. امیدواریم نکات زیر به شما در انتخاب اجاق مایکروویو مناسب کمک کند. با راهنمای خرید مایکروویو می توانید مایکروویو مناسب خود را خریداری کنید.
هنگام خرید مایکروویو باید دقت کنید دستگاهی را انتخاب کنید که هم پاسخگوی نیاز شما در پخت‌وپز باشد و هم با فضایی که در اختیار دارید تناسب داشته باشد. در خرید ماکروفرهای رومیزی می‌توانید طول و عرض و ارتفاع فضای موردنظرتان را اندازه بگیرید و با ارتفاع، عرض و عمق بیرونی مدل موردنظرتان مقایسه کنید.

معمولا برای یک خانواده کوچک، یک مایکروویو سولو 15-20 لیتر کافی است، اما برای همان خانوادهاگر مایکروویو کانوکشن انتخاب کنند، باید 21-30 لیتر را خریداری کنند. در ادامه ظرفیت ها را خواهید دید.
بسیاری از کاربران بدون توجه به راهنمای خرید ماکروویو تنها به دنبال خرید ارزان بوده و یا بدون توجه به قیمت پر آپشن ترین مدل ها را برای خود برمی گزینند. اما شما نباید هیچ یک از این دو اشتباه را داشته باشید.

مایکروویوها با تولید امواج الکترومغناطیسی برای گرم کردن غذا کار می کنند. در یک مایکروفر، انرژی برق توسط دستگاهی در داخل آن به نام مگنترون تبدیل به مایکروویو می شود. مایکروویو از در و دیوارهای فلزی عبور نمی کند اما از ظروف غذا عبور می کنند تا توسط مولکول های آب در غذا جذب شوند.
بر خلاف اجاق گازهای معمولی، که در آن گرما از خارج از مواد غذایی به سمت مرکز هدایت می شود، امواج رادیویی مایکروویو موجب تحریک مولکول های آب و چربی در تمام مواد غذایی می شوند، اما آنها هیچگونه حرارتی به ظروف نمی دهند.

نکات خرید مایکروویو

یک مایکروفر معمولی، امواج مایکروویو را از طریق ظروف شیشه ای و پلاستیکی برای طبخ غذا عبور می دهد. مایکروفر مجهز به انتقال گرما، با ترکیب تکنولوژی مایکروفر معمولی و حرارت تابشی و گردش هوای گرم به شما اجازه می دهد غذاهای کبابی، بریان یا برشته را بهترطبخ نمایید.
اگر در خانه کودک دارید، ممکن است به طور اتفاقی درب مایکروویو را باز کرده و یا دست خود را در آن قرار دهند. بنابراین ویژگی قفل کودک این امکال را حذف می کنند. عموما قفل کودک با کمک کدی که مانند رمز عبور برای باز کردن قفل است، تسهیل می شود. فضای داخلی مایکروویو کانوکشن هنگام پخت و پز بسیار داغ می شود و در این حالت باید قفل کودک زده شود.

مایکروویوها سرعت و تکنولوژی را با انعطاف پذیری برای ایجاد یک وسیله آشپزخانه هوشمند در مجموعه ای از طرح ها و رنگ ها، ترکیب می کنند. بسته به مدل مایکروفر خریداری شده، یک مایکروفر می تواند: غذای بریان، سرخ شده یا کبابی را همانند یک اجاق گاز معمولی آماده نماید. مایکروفرها دستورالعمل های خاصی را با استفاده از یک سری برنامه های پیش فرض انجام دهد و به طور خودکار وقتی که سنسور تشخیص دهد غذا آماده است، خاموش می شوند.

ماکروویو دارای امواجی است با طول موج کوتاه که بخشی از طیف الکترومغناطیس را همانند پرتوهای نور قابل رویت تشکیل می دهد. در صنعت از این امواج با طول موج کوتاه برای فرآوری مواد غذایی و پختن غذاها استفاده می کنند و این امواج در زمان برخورد با یک ماده امکان دارد منعکس، جذب و یا منتشر شوند. ظرفیت مایکروویو همیشه در لیتر اندازه گیری می شود. مدلهای کوچکتر معمولاً ظرفیتی در حدود 17 لیتر دارند، در حالی که مدلهای بزرگتر می توانند به 40 لیتر برسند.

نکات خرید مایکروویو

این جنبه و همچنین استفاده مورد نظر شما از مایکروویو ، دو عامل هستند که باید در نظر بگیرید. دومی همچنین تعیین خواهد کرد که شما به چه ظرفیتی نیاز دارید. اگر فقط قصد استفاده از دستگاه خود را برای گرم کردن یا یخ زدایی از مواد غذایی دارید ، نیازی به چیزی بزرگتر از 17 لیتر ندارید. از طرف دیگر ، به شما توصیه می شود در صورت تمایل به طبخ غذاهای بزرگتر یا پیچیده تر ، به مدلهای بزرگتر نگاه کنید.

ممکن بخواهید در مایکروویو خود یک مرغ کباب کنید. مایکروویو های گریل دار می توانند هر کاری که یک مایکروویو معمولی می تواند انجام دهد و همچنین توانایی گریل کردن غذاها را انجام می دهند. خیلی از آنها به یک موتور جوچه گردان متصل اند که می توانید با جوچه گردان و گریل، یک مرغ کامل را سرخ کنید یا روی غذا را گریل کنید.

توان مایکروویو با وات اندازه گیری می شود. توان مدل های معمولی از حدود 800 وات تا 1500 وات متغیر است. وات بیشتر ممکن است در این دستگاه بهتر باشد یعنی دستگاه امواج قوی تری را برای پخت غذا ساطع می کند که به معنای پخت سریع تر غذا است.