4/5 - (3 امتیاز)

نحوه هواگیری دستگاه اسپرسوساز

هواگیری اسپرسو ساز یکی از کارهایی است که در کیفیت و طعم قهوه بسیار تاثیرگذار است و شما باید هرچند ماه یکبار آن را انجام دهید.

برای اینکه بتوانید به درستی از دستگاه خود استفاده کنید، هواگیری آن را فراموش نکنید. قطعات موجود در اسپرسوساز با همدیگر سبب آماده کردن یک اسپرسو خوشمزه می شود.

تنها زمانی باید به این کار بپردازید که دستگاه خود را به تازگی خریداری کرده‌اید و قصد دارید آن را برای اولین بار راه‌اندازی نمایید. همچنین اگر قرار باشد پس از مدت طولانی مجددا از دستگاه اسپرسو استفاده نمایید، باید اقدام به هواگیری آن نمایید.

زیرا پس از خالی کردن مخزن آب دستگاه، هوا داخل مجراهای پمپ قرار می‌گیرد و به‌ همین‌ دلیل ممکن است پمپ نتواند به‌درستی آب را به سمت بالا هدایت نماید.

 

نحوه هواگیری دستگاه اسپرسوساز

 

هواگیری اسپرسو ساز یکی از کارهایی است که در کیفیت و طعم قهوه بسیار تاثیرگذار است و شما باید هرچند ماه یک‌بار آن را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم نحوه هواگیری اسپرسو ساز را به‌شکل کامل به شما آموزش دهیم.

مراحل هوا گیری

ابتدا مخرن آب اسپرسوساز را از آب پر کنید تا آب با فشار لازم به قسمت دم کن دستگاه برسد.

کلید پاور را فشار دهید تا دستگاه روشن شود

توجه کنید در صورتی که مخزن دستگاه آب کافی نداشته باشد، هواگیری انجام نخواهد شد.

در ابتدا از بسته بودن نازل بخار اطمینان یابید

بعد از آن دکمه عصاره گیری را فشار داده و چند دقیقه صبر کنید

چنانچه از قسمت هدگروپ دستگاه، آبی خارج نشود، کلید نازل بخار را برای یک لحظه باز نموده و دوباره می بندید.

سپس دکمه عصاره گیری را مجدداً می زنید و به این ترتیب هواگیری دستگاه انجام می شود.

 

نحوه هواگیری دستگاه اسپرسوساز

 

یکی از مشکلاتی که اسپرسوزهای پمپی با آن مواجه هستند، هوا گرفتن پمپ دستگاه می باشد. هوا گرفتن پمپ در عملکرد صحیح اسپرسوساز تاثیر گذار است، در این صورت دستگاه برای داشتن عملکرد مناسب و آماده سازی نوشیدنی های قهوه ناب و لذیذ نیاز به هواگیری خواهد داشت.

هواگیری دستگاه اسپرسوساز زمانی لازم است انجام شود که این دستگاه برای اولین بار مورد استفاده قرار گیرد یا مدت زمانی طولانی از آن استفاده نشده باشد. باید قبل از انجام هر اقدامی، به هواگیری دستگاه اسپرسوساز بپردازید، چرا که با خالی شدن آب در قسمت پمپ اسپرسوساز، هوا جای آب را در پمپ اشغال می کند و پمپ قادر به پمپاژ آب به سمت بالا نیست

اگر قبل از استفاده مجدد از دستگاه اسپرسو ساز آن را هواگیری نکنید، این دستگاه نمی‌تواند عمل عصاره‌گیری را به‌درستی انجام دهد و به‌ همین‌ دلیل قهوه مصرفی شما طعم مناسبی نخواهد داشت.