امتیاز بدهید

برای اینکه دستگاه مایکروفر بتواند سال ها کارکرد مناسبی داشته باشد، باید روزانه از آن نگهداری نمایبد و این مراقبت باید به طور کاملا صحیح انجام گردد. بهترین کار برای پیشگیری از تعمیرات مایکروفر، نگهداری درست و مناسب از این محصول می باشد که از وارد شدن هرگونه آسیب به دستگاه جلوگیری می نماید.

بنابراین برای رعایت نکات نحوه نگهداری از مایکروویو در جهت افزایش طول عمر و رعایت ایمنی دستگاه، باید تنها از ظروفی استفاده نمایید که مناسب استفاده در دستگاه مایکروفر می باشند. به هیچ عنوان ظروف آلومینیومی، چینی، فلزی، ظروفی با روکش نقره یا طلا و فویل در مایکروفر قرار ندهید.

معمولا ظروف شیشه ای، سرامیکی و پلاستیکی ایمن هستند، اما در این مورد نیز استثنائاتی وجود دارد. در این مواقع بهتر است به دنبال برچسبی بر روی ظروف باشید که نشان دهنده استفاده آن در مایکروفر باشد.

بسیاری از مصرف کنندگان از برنامه های پخت در مایکروفر استفاده نمی کنند. این زمان‌ ها با هدف به حداقل رساندن اتلاف انرژی و استفاده بهینه از مایکروفر طراحی شده‌ اند. با استفاده از این حالت ‌های از پیش تعیین شده برای پخت ‌و پز، نه تنها غذای شما بهتر آماده می ‌شود، بلکه از آسیب رسیدن به دستگاه نیز جلوگیری خواهد شد.

شما باید بتوانید بعضی از مشکلات و ایرادات ساده مانند تعویض لامپ ها، صفحه گردان، جفت درب، فیلترهای زغال و موتور گردان را خودتان برطرف کنید. بررسی و شناسایی هریک از این مشکلات نیز بسیار ساده می باشد.

نوسانات برق می تواند بر روی تمامی لوازم برقی منزل تاثیر منفی داشته باشد. جهت رعایت نحوه نگهداری از مایکروفر و جلوگیری از ایجاد این مشکل می توانید پس از استفاده، دستگاه را از برق کشیده و یا از محافظ برق استفاده نمایید.

نحوه نگهداری از مایکروفر

بسیاری از افراد از مایکروفر خود به عنوان تایمر استفاده می‌کنند . اگر این کار برای مدت کوتاهی انجام شود ایرادی ندارد، اما به دلیل آنکه باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه می شود ممکن است باعث ایجاد علائم سوختگی در داخل دستگاه شود و هنگامی که این اتفاق می‌افتد مایکروفر با تمرکز بر روی این علائم باعث آسیب به قطعات داخلی می شود.

اگر از مایکروفر خود به طور مداوم برای پخت مواد غذایی سنگین استفاده می کنید باید ظرفیت وزنی دستگاه خود را بررسی کنید، زیرا در صورتی که به طور مداوم از مواد غذایی بسیار سنگین استفاده کنید ممکن است صفحه چرخان و موتور دستگاه در حین عملکرد دچار آسیب شوند.

گرما در خود غذا تولید می شود، ولی محفظه هم با پخش شدن گرمای غذا داغ می شود. در پخت و پز مایکروویو، غذا به ظرف نمیچسبد. شما می توانید از روغن خیلی کمی استفاده کنید یا حتی اصلا روغن نریزید. به علت کم کردن میزان چربی، استفاده از مایکروویو برای سلامتی مناسب است. پخت و پز در مایکروویو نسبت به غذا درست کردن سنتی دمای پایین تری نیاز دارد. همچنین کمتر غذا را دچار از دست دادن آب میکند، و طعم واقعی غذا حفظ می شود.

اگر غذا را متراکم کنید تا نزدیک تهویه هوا قرار نگیرد خیلی بهتر است. برای کم کردن تراکم غذا، غذا را با یک پوشش تمیز پلاستیکی ،کاغذ مومی، سرپوش پیرکسی یا فقط با یه بشقاب بپوشانید، غذاهای حاوی آب فراوان (مثل سبزیجات) اگر پوشیده شوند بهتر پخته می شوند. پوشاندن غذا باعث می شود داخل مایکروویو هم تمیزتر بماند. از نوار پلاستیکی تمیزی که مخصوص مایکروویو است استفاده کنید.

آسان ترین و بهترین راهنمای نگهداری از مایکروفر، نظافت ماکروفر به صورت منظم است. به طور کلی لکه های باقی مانده از مایعات و مواد غذایی مختلف می ‌توانند انرژی را جذب نموده و باعث آسیب دیدن اجزای مایکروفر و سوختن نقاط مختلف آن شوند. اکثر مایعات و غذاها را می ‌توان با استفاده از آب گرم و پاک‌کننده مانند صابون تمیز نمود. با این کار دیگر نیازی به اقدام برای تعمیر مایکروفر نخواهد بود.

این قطعات نمی توانند در برابر این نوع نوردهی به خوبی مقاومت کنند و ممکن است دچار آسیب دیدگی شوند. به همین علت به عنوان مراقبت از مایکروویو، باید از روشن کردن دستگاه خالی اجتناب نمایید.

نحوه نگهداری از مایکروفر

وقتی گرم شدن غذا به اتمام رسید بشقاب را تمیز شسته،تا سری بعد بتوان به راحتی از آن برای گرم کردن در مایکروویو استفاده کرد.اگر در مایکروویو چیزی ریخته به طوری که هنوز گرم است، آن را سریعا تمیز بکنید. اگر این عمل را سریع انجام ندهید، خشک می شوند.

درب مایکروویو از سوئیچ های در هم تنیده ای ساخته شده که به خاطر محتاط نبودن و محکم بسته شدن درب می تواند به آسانی آسیب ببیند. این سوئیچ های در هم پیچیده سبب می شوند که هنگام باز کردن درب، دستگاه خاموش بشود. آسیب و صدمه رساندن به آنها سبب می شود این سوئیچ ها به هم برخورد کند و باعث خرابی فیوزهای ایمنی که برای حفاظت از دیگر اجزای با ارزش تر در هنگام کار مایکروویو هستند، بشود.

مایکروفر به دلیل وجود قطعات مکانیکی و الکترونیکی ، در معرض استهلاک بوده و نیاز به سرویس و تعمیر پیدا میکند. برای تعمیر مایکروفر و مایکروویو ،حتما به نمایندگی های مجاز و مراکز معتبر مراجعه کنید. سپردن تعمیر به افراد فاقد صلاحیت ، علاوه بر آنکه احتمال استفاده از قطعات بی کیفیت و تقلبی را به همراه دارد در صورت بروز مشکل پاسخگویی عملکرد خود نیستند و ممکن است دستگاه دچار مشکلات بیشتری شود.