امتیاز بدهید

علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی

علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی از مهم ترین اطلاعاتی است که باید در استفاده از دستگاه بدانید زیرا یکی از مشکلاتی که در استفاده از ماشین لباسشویی از هر برندی ممکن است با آن مواجه شوید همین مشکل است. اگر ماشین لباسشویی شما نیز با مشکل نشتی روبه رو است و می خواهید با علت بروز این مشکل و نحوه رفع آن آشنا شوید توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

چک کردن کشو یا محفظه شوینده

اگر مدام با مشکل نشتی آب از لباسشویی مواجه هستید، ممکن است مشکل از جاپودری باشد. نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی مشکل رایجی است که راه حل ساده ای دارد و برای جلوگیری از آن، نظافت همیشگی جاپودری توصیه می‌شود.

علت نشت آب از ماشین لباسشویی در بهترین حالت می‌تواند خبر از خرابی قطعاتی چون شیر برقی و در بدترین حالت خرابی موتور دستگاه باشد. ازاین‌رو کاربران در مواجهه با این دسته از مشکلات، به‌سرعت باید اقداماتی را در جهت بهبود عملکرد لباسشویی انجام دهند. علت آب دادن ماشین لباسشویی هر چه که باشد، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. زیرا علاوه بر آسیب‌دیدن بدنه اصلی ماشین، خطر برق‌گرفتگی نیز می‌تواند جان انسان‌ها را به خطر بیندازد.

مشکل لاستیک دور درب

نشت آب از درب ماشین لباسشویی، در لباسشویی های درب از جلو و غالبا در اطراف لاستیک دور درب، امری بسیار رایج است. زیرا اغلب مواد زائد فرآیند شستشو (مانند مو، کرک لباس ها و…) در این قسمت جمع می‌شوند.

با گذشت زمان، این ناخالصی‌ها به حدی می‌رسند که درب لباسشویی به درستی بسته نمی‌شود و در نتیجه آب از اطراف آن به بیرون نفوذ می‌کند.

مشکل در قسمتی از درب

همان‌طور که می‌دانید در لباسشویی زبانه درب در واقع مسئولیت سفت نگه‌داشتن درب به هنگام انجام فرایند شست‌وشو را برعهده دارد. به‌عبارت‌دیگر در مکانیزم بستن، زبانه درب وظیفه جلوگیری از باز شدن درب را دارد. درصورتی‌که زبانه درب به دلیل استفاده بیش از حد از لباسشویی و یا گذشت زمان دچار پوسیدگی شود، نشتی آب صورت می‌گیرد.

دیگ لباسشویی در واقع محفظه ای است که آب در آن جمع می‌شود و اگر به هر دلیلی این قطعه خراب یا دچار پوسیدگی شود، دلیل آب دادن ماشین لباسشویی خواهد بود.

مشکل از پمپ تخلیه

وظیفه پمپ تخلیه آب در ماشین لباسشویی این است که آب کثیف را از مخزن جمع‌آوری می‌کندو در نهایت آن را به شیلنگ تخلیه انتقال می دهد.

در صورتی که پمپ تخلیه به هر دلیلی آسیب دیده یا توسط یک شیء خارجی مسدود شده باشد، شاهد آب دادن لباسشویی خواهید بود.

نشت آب از زیر ماشین لباسشویی

مشکل در فیلتر

خرابی در قسمت فیلتر لباسشویی نیز می‌تواند موجب نشتی آب از این دستگاه شود. گاهی به علت شکستگی در قسمت داخلی و یا پوسته فیلتر، نشتی آب در لباسشویی ایجاد می‌شود. گاهی نیز ممکن است که علت نداشتن عملکرد صحیح فیلتر به‌خاطر خرابی واشر دور فیلتر باشد.

کثیف بودن دیگ لباسشویی

مسلما در صورت وجود رسوبات حاصل از باقی ماندن پودر لباسشویی باید آب بیشتری با فشار بر این قسمت نفوذ کند تا پودرها را از محفظه به سمت دیگ، جهت شستشو هدایت نماید. گاهی هم مشکلاتی نظیر سختی آب سبب شده تا به هنگام استفاده از نرم کننده ها به صورت آب و کف از محفظه جاپودری در لباسشویی بیرون بزند؛ بنابراین اگر خروج آب و نشتی از بخش جاپودری لباسشویی شما رخ داد می تواند یک دلیل این نشتی و بیرون زدن کف از دستگاه، مربوط به استفاده زیاد از پودر و یا به کاربردن انواع نامرغوب آن باشد.

مشکل در سنسور تشخیص آب

وجود ایرادات و معیوب شدن سوئیچ فشار و لوله هیدرو ستات در دستگاه عامل اصلی آبریزی به هنگام مکانیزم آبگیری در لباسشویی دوو است. توجه کنید سوئیچ کنترل سطح آب یا همان سوئیچ فشار معمولا پشت کنترل پنل دستگاه بوده و از یک محفظه پلاستیکی به همراه یک لوله و سیم کشی به صورت جداگانه برخوردار است. عملکرد این سوئیچ توسط برد الکتریکی آن انجام می شود که در زیر دیگ قرار دارد.

گاهی تنها در زمان چرخش دیگ لباسشویی می توان نشتی آب را از آن مشاهده کرد. در این حالت علت اصلی این مشکل را می توان مربوط به شیلنگ تخلیه دانست. در ابتدا باید از سالم بودن و نصب درست این قطعه اطمینان پیدا کنید. جهت بررسی بیشتر نیازمند باز کردن و چک کردن این قطعه از عدم وجود جسمی خارجی نظیر جوراب و غیره در داخل آن هستید.