5/5 - (1 امتیاز)

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

یکی از اقدامات تعمیر ماشین لباسشویی رفع بوی سوختگی و از بین بردن علائم و دلایل نیم سوز شدن موتور یا دیگر قطعات این وسیله است. اگه بو از قسمت پشتی و سیم کشی‌های دستگاه به گوش میرسه، توصیه میشه حتی برق محلی که ماشین لباسشویی در آن قرار دارد را قطع کنین. چون ممکنه باعث ایجاد اتفاقات ناگواری بشه.

سوختن سیم ها

اتصالی در سیم کشی و یا یکی از قطعات لباسشویی موجب بالا رفتن جریان الکتریکی در سیم کشی می‌شود و موجب سوختن روکش و عایق سیم‌ها شده و بوی سوختگی منتشر می‌شود.

در صورتی که بوی سوختگی درست در هنگام شروع کار دستگاه و یا پایان کار شستشو صورت بگیرد، در نتیجه باعث متوقف شدن پمپ تخلیه خواهد شد.

دو شاخه برق

ما در بعضی از موارد اتصالی دوشاخه برق را دیده‌ایم که باعث سوختگی دوشاخه و بوی بد سوختگی شده، بعضی از مدل‌های لباسشویی سیم رابط سه شاخه دارند، که در کشور ما پریزها به شکل دو شاخه‌ای هستند برای همین یک تبدیل سه شاخه به دو شاخه نصب شده خرابی این تبدیل نیز باعث انتشار بوی سوختگی می‌شود.

 

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

 

پارگی تسمه

این دستگاه دو قطعه ابزار به نام پولی موتور و دیگ دارد که این دو بر اساس یک جزء دیگری از ماشین لباسشویی به یکدیگر متصل هستند. حال تصور کنید که این تسمه به مرور زمان پاره یا ساییده شود در این هنگام این بوی سوختگی نیز به مشام می رسد و مانع عملکرد مناسب آن می شوند.

سوختن لاستیک های المنتی

یکی از قطعات داخلی مهم ماشین لباسشویی المنت نام داره، این قطعه دارای یه پوشش پلاستیکی هست که در اثر وقوع گرمای شدید داخل ماشین لباسشویی ممکنه که حرارت المنت به داخل ماشین لباسشویی شما نفوذ کنه و بوی سوختگی شدیدی ایجاد بشه، یکی از علت‌های احتمالی بوی سوختگی ماشین لباسشویی، می‌تونه سوختن لاستیک‌های المنت باشه، بنابراین حتما باید توسط یک تعمیرکار خبره چک بشه.

خرابی موتور

ممکن است بر اثر استفاده زیاد پشت سر هم یا وزن اضافه لباس در لباسشویی سیم پیچ لباسشویی آسیب ببیند در این مواقع موتور بوی سوختگی از خود منتشر می‌کند. در مواقعی سفت بودن تسمه نیز باعث فشار به موتور و بوی سوختگی شده است.

خرابی کلاچ

کلاچ در ماشین لباسشویی وظیفه ی چرخاندن سبد شست و شوی ماشین لباسشویی رو برعهده داره در نتیجه چنانچه صدای دلخراش و هولناکی از ماشین لباسشویی شما به گوش برسه و بوی سوختگی به مشام برسه کلاچ شما خراب شده و بایستی تعمیر بشه.

 

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

 

روشن بودن طولانی مدت دستگاه

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی شما باشد، روشن بودن و استفاده بیش از حد از دستگاه به صورت مداوم است. برخی از افراد در هنگامی که لباس و پارچه‌های زیادی برای شستن دارند، به صورت پست سر هم و بدون ایجاد وقفه زمانی از لباسشویی استفاده می‌کنند. در این حالت موتور،تسمه و کوپلینگ درایو داغ می‌کنند و احتمال اینکه بوی سوختگی بدی به مشام برسد بسیار بالاست.

توصیه می‌شود در چنین شرایطی به سرعت لباسشویی را خاموش کنید و با نمایندگی دستگاه خود تماس بگیرید تا تکنسین‌های اگاه و ماهر در این زمینه موتور شما را تعمیر کنند.

البته نا گفته نماند که دلایل بسیار دیگری هم اثر دارد در این زمینه که ما تنها به برخی از آن ها اشاره کردیم.