امتیاز بدهید

راهنمای خرید سینک شما!

هنگامی که قصد خرید سینک برای آشپزخانه خود را دارید، ممکن است در ابتدا فکر کنید کار راحتی است؛ اما با مراجعه به فروشگاه های لوازم خانگی و مواجه شدن با انواع مختلف سینک متوجه می شوید که نیاز به مطالعه راهنمای خرید سینک دارید.

ضخامت و عمق لگن هر سینک نیز با توجه به جنس و طراحی آن متفاوت است و می تواند نیازهای گوناگون را پوشش دهد. در نهایت، سینک ظرفشویی از نظر روش نصب به انواع سینک ظرفشویی روکار، توکار و سینک ظرفشویی زیرکار دسته بندی می شود که هر یک مزایای خاص خود را دارد. برای خرید بهترین سینک ظرفشویی می توانید از یک راهنمای خرید سینک ظرفشویی کمک بگیرید که چک لیستی از نکات مهم در این زمینه را فراهم می آورد.

سینک یکی از مهم ترین وسایل موجود در تجهیزات آشپزخانه است. انواع سینک آشپزخانه برای شستشوی ظروف، میوه ها و سبزیجات استفاده می‌شود. البته سینک‌های ظرفشویی در محیط‌های دیگری نظیر اداره ها، شرکت ها و فروشگاه ها و برای مصارف مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشویی

 

ابعاد سینک

قبل از خرید سینک، اولین کاری که باید انجام دهید، اندازه ‌گیری محل قرارگیری سینک می‌باشد. به طور کلی سینک‌ها با حداقل اندازه 80 سانتی‌متر تا 120 سانتی متر تولید می‌شود، که ابعاد آن‌ها با توجه به یک، دو و یا سه لگنه بودن آن‌ها متفاوت است. شما با توجه به محل قرارگیری سینک و اندازه‌ی آشپزخانه‌یتان از هرکدام که بخواهید، استفاده خواهید کرد.

سینک ظرفشویی در اندازه های مختلفی تولید می شود، فرقی نمی کند سینک ظرفشویی خارجی باشد یا ایرانی، همه از یک استاندارد برخوردار هستند. اما از نظر ماده، نمونه های خارجی می توانند با نمونه های داخلی بسیار متفاوت باشند. روش نصب نیز برای اینگونه سینک ها متفاوت است. بنابراین، قبل از خرید، باید یک سری اطلاعات را بدانید تا یک انتخاب مناسب و متناسب با نیازهای خود انجام دهید.

هنگام انتخاب و قبل از خرید سینک باید اطلاعات جامع و کاملی درباره انواع آن ها و نوع کاربردشان داشته باشید. نهایتا با توجه به کیفیت و جنس سینک‌ها، نوع مناسب آن را خریداری کنید. سینک‌های ظرفشویی مثل سینک داتیس دارای اندازه‌های مختلفی هستند و به دو صورت، یک لگنه و دو لگنه به فروش می‌رسند.

مواد بکار رفته در سینک

ساختار اصلی این سینک‌ها، ترکیبی از فلزات ضدزنگ است. این سینک‌ها از مقاومت بالایی برخوردارند. همچنین این سینک‌ها ضدخش و ضدلک می‌باشند. ولی حواستان باشد، برای نظافت آن به مواد خاصی احتیاج است و با هر ماده‌ای نباید شسته شود. از طرفی این محصولات تنوع رنگ بسیاری دارد. شما می توانید از رنگ های مختلف در انواع دکورها استفاده نمایید.

قیمت

قیمت هر نوع سینک ظرفشویی از قیمت سینک ارزان تا لوکس را شامل می شود. قیمت سینک آشپزخانه با در نظر گرفتن مواردی مانند جنس، ضخامت و تعداد لگن تعیین می شود و ارتباط چندانی با نوع سینک ندارد. در نهایت پیچیدگی نصب، سلیقه شما و دکوراسیون مورد علاقه تان است که به خرید بهترین سینک ظرفشویی می انجامد.

نحوه نصب

روش نصب سینک ظرفشویی روکار تفاوت زیادی با توکار ندارد. تنها تفاوت در کادر است. سینک توکار توسط کابینت احاطه شده است ، اما در سینک ظرفشویی روکار به دیوار پشت سینک متصل می شود. برای کابینت های چوبی، سینک ظرفشویی انتخاب بهتری است زیرا آب به خصوص در پشت ظرفشویی نفوذ می کند و باعث از بین رفتن کابینت می شود.

بهترین مارک سینک ظرفشویی، چه ایرانی و چه خارجی، اگر مدل توکار هم داشته باشد پرفروش‌تر خواهد بود. چون این مدل‌ها داخل کابینت نصب می‌شوند و ظاهر یکدست‌تری به آشپزخانه شما می‌دهند. البته همین ویژگی احتمال خیس شدن و خرابی کابینت‌ها را بالا می‌برد.

 

راهنمای خرید سینک ظرفشویی

 

ابعاد متناسب با محیط آشپزخانه

شکل ظاهری سینک ظرفشویی شما هم به فضای آشپزخانه و هم به سلیقه شما بستگی دارد. دقت در شکل هنگام انتخاب سینک ظرفشویی بسیار مهم است. به عنوان مثال ، شما نمی توانید یک ظرفشویی بزرگ را برای یک آشپزخانه کوچک انتخاب کنید. اندازه سینک ظرفشویی نباید از یک سوم طول آشپزخانه بیشتر شود.

معرفی چند برند با کیفیت

با وجود چند مارک ایرانی که محصولاتی بسیار شیک و باکیفیت تولید می‌کنند، نمی‌توانیم به‌عنوان بهترین سینک ظرفشویی ایرانی تنها یک مدل و یک برند را معرفی کنیم. از بهترین مارک‌های سینک ظرفشویی ایرانی می‌توانیم سینک‌های ظرفشویی اخوان، استیل البرز، بیمکث، کن و ایلیا استیل اشاره کنیم.

با وجود چندین برند ایرانی که محصولاتی بسیار شیک و باکیفیت تولید می‌کنند، نمی‌توان تنها یک مدل را به عنوان بهترین سینک ظرفشویی ایرانی و یک برند را به عنوان بهترین مارک سینک ظرفشویی ایرانی معرفی کرد.

تعداد افراد خانواده

اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارید، یا میهمانی‌های زیادی می‌گیرید، مطمئنا به دفعات در مقابل سینک آشپزخانه و مدام در حال شست و شوی ظروف هستید. اینجاست که بهترین گزینه انتخاب و خرید سینک بزرگ‌ و تک لگنه خواهد بود. درواقع مزیت این نوع سینک برخورداری شما از فضای زیاد برای شست و شو به‌ویژه قابلمه‌ها و انواع ظروف بزرگ مانند دیس، سینی و … است.

در بین انواع سینک ظرفشویی استفاده از سینک استیل خیلی شایع است و مطمئنا بارها مدل های مختلف سینک استیل را مشاهده کردید. سینک استیل به دلیل هماهنگی با هر دکوراسیون و رنگ نقره ای و خاکستری آن برای محیط آشپزخانه جذاب است. سینک ظرفشویی استیل شامل سینک استیل مات، سینک استیل ضد خش و سینک استیل براق است و هر کدام عیب ها و مزایایی دارد.