امتیاز بدهید

راهنمای خرید جاروبرقی

جاروبرقی‌های مدرن به گونه‌ایی طراحی شده‌اند که نیاز تمیزی و پاکیزگی را به طور کامل برطرف کنند. تنوع زیاد و قیمت‌های مختلف جاروبرقی‌ ها می تواند دست شما را در خرید باز بگذارد تا بتوانید خریدی مناسب داشته باشید. همچنین هر روزه تولیدکنندگان در تلاشند تا محصولاتی به روزتر و با تکنولوژی بیشتری در اختیار مردم قرار دهند.

جارو برقی به دلیل سهولت کارآیی یکی از پرطرفدارترین وسایل نظافت می باشد. با پیشرفت های اخیر تکنولوژی، قابلیت های بسیاری به جاروبرقی افزوده شده است اما اگر هنگام خرید دقت کافی نداشته باشید، این وسیله خستگی و دردسر بیشتری ایجاد می کند.

بدون شک بسیاری از کاربران از شاخص هایی که می بایست یک جاروبرقی باکیفیت از آن برخوردار باشند، اطلاعات کافی را ندارند و فقط به گفته های فروشنده بسنده می کنند که در نهایت سبب می شود تا انتخاب ها و ایدئال ها از هم فاصله داشته باشند. اما ما در این مقاله تمام نکات و معیارهایی را که در هنگام خرید جاروبرقی لازم است بدانید را اشاره خواهیم کرد.

با گذشت زمان و افزایش مشغله‌های کاری، زمان بیشتر از قبل اهمیت پیدا می‌کند. برای همین تولیدکنندگان لوازم خانگی در تلاش هستند تا محصولاتی را به بازار ارائه کنند که در صرفه‌جویی وقت، به شما کمک می‌کنند. جاروبرقی هم یکی از همان وسایل کاربردی است که در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. اما برندهای مختلف، این محصول را با قابلیت‌های متفاوتی تولید می‌کنند.

 

راهنمای خرید جاروبرقی

 

دارای لوازم جانبی

اگر سطوح مختلفی برای جارو کردن در خانه شما وجود دارد، پس به ابزار بیشتری هم نیاز دارید. همچنین داشتن حیوان خانگی با توجه به ریختن موهای بدن آن، یکی از دردسرهای جارو کردن است. به کمک سَری‌های مختلف در ابعاد متنوع، تمیز کردن خانه، ساده‌تر خواهد شد.

در خیلی از مدل‌های برسی، کلیدی به منظور غیر فعال کردن بُرس وجود دارد. این مسأله به محافظت از پوشش کفِ بدون فرش و جلوگیری از پراکندگی گرد و خاک کمک می‌کند.

توان مصرفی

یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید، توان موتور جاروبرقی است.اغلب جاروبرقی ها دارای توان 1400 تا 2500 وات هستند. توان بالا نشان دهنده قدرت بیشتر جاروبرقی است. توان موتور 1700 تا 2000 وات برای مصرف معمولی کافی است.

میزان صدا

معمولاً افراد شاغل، آخر هفته‌ها را برای تمیزکردن خانه انتخاب می‌کنند. اما صدای بلند جاروبرقی، اعضای خانواده را اذیت می‌کند. همچنین صدای آن ممکن است باعث ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها شود. پس قبل از خرید جارو برقی از فروشنده بخواهید آن را روشن کند تا بدانید، قرار است با چه حجم از صدایی، روبه‌رو شوید.

خیلی از جاروبرقی‌هایی که این روزها تولید می‌شوند، دارای عایق بدنه و مخزن موتور هستند و صدا را تا حد خیلی خوبی کم می‌کنند. البته که قیمت این جارو برقی‌ها کمی بیشتر از مدل‌های بدون عایق است.

اندازه سیم برق

اگر طول سیم جاروبرقی کوتاه باشد، باید حین جارو کشیدن، دست از کار کشیده و پریز برق دیگری پیدا کنید. برای خانه‌هایی با متراژ بالا، این موضوع واقعاً خسته‌کننده است. اما یک سیم بلند، که حدود ۶ تا ۹ متر طول دارد، به شما این امکان را می‌دهد که بدون وقفه، همه سطوح را جارو کنید.

نشانگر پر بودن مخزن

در جاروبرقی‌های داری کیسه گزینه آلارم پر بودن مخزن وجود دارد زیرا در جاروبرقی‌های بدون کیسه، مخزن آن‌ها شفاف بوده و میزان پرشدن قابل رویت است. با روشن شدن این آلارم شما از پربودن مخزن با خبر می‌شوید و آن را تعویض می‌کنید. توصیه می‌شود برای عمر طولانی جاروبرقی خود ماهی یکبار کیسه آن را تعویض و یا تخلیه کنید.

فیلتر بهداشتی

در مدل های قدیمی به دلیل نبود فیلتر بهداشتی معمولاً افراد خانواده در هنگام جارو کشیدن دچار حساسیت و سرفه های مکرر می شدند. اما در نمونه های جدید تعبیه شدن فیلتر بهداشتی نه تنها 99% آلاینده ها و میکروب ها را به خود جذب می کند بلکه از ایجاد هر گونه حساسیت نیز به شدت جلوگیری می کند.

 

راهنمای خرید جاروبرقی

 

قابلیت مکش مایعات

برخی از جاروبرقی ها علاوه بر مکش گرد و خاک و اشیاء جامد کوچک، دارای قابلیت مکش مایعات نیز هستند؛ حتی برخی از آنها می توانند بنزین و روغن را از روی سطوح پاک کنند. همچنین بعضی از انواع جاروبرقی ها امکان تفکیک مایعات از جامدات را نیز دارند.

کیسه ای یا مخزن دار

جاروها در دو دسته‌ی کیسه‌ای و مخزنی (بدون کیسه) جای می‌گیرند. جاروبرقی‌های کیسه‌ای که اکثرمان از آن‌ها استفاده می‌کنیم، مجهز به یک کیسه‌ی پارچه‌ای یا پلمیری هستند که آشغال‌های جمع شده، درون آن‌ها جای میگیرند. کیسه‌ها باید بعد از هر دو سه بار استفاده خالی شوند تا تاثیری روی روند مکش جارو نداشته باشند. در جاروهای بدون کیسه، آشغال‌ها در مخزن شفاف جاروبرقی جمع و فشرده می‌شوند؛ البته نیاز نیست نگران کارکرد این جارو باشید چون عملکرد و راندمان بالایی دارد.

کمپانی های تولید کننده مدل های متنوع، با کارایی متفاوتی را به مشتریان خود عرضه می کنند تا افراد بتوانند با در نظر گرفتن بودجه خود مدل مناسب را انتخاب کنند. اکنون اگر شما هم قصد خرید جاروبرقی را دارید با مشاهده مدل های متنوع جاروبرقی از آترین کالا می توانید در صورت تمایل بهترین جاروبرقی را با ضمانت اصالت، ضمانت بازگشت، تحویل سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش کنید.