امتیاز بدهید

جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی

پیش از این که روش ها و مراحل جرم زدایی ماشین لباسشویی را به شما آموزش دهیم، بد نیست بدانید که این کار چه فایده ای دارد. این کار در وهله اول قارچ ها و باکتری های داخل دستگاه را از بین می برد. همچنین اگر لباس ها بوی ناخوشایندی می گیرند، با رسوب زدایی به موقع و درست، می توان این بو را از بین برد.

راه های مختلفی برای جرم گیری لباسشویی وجود دارد که یکی از روش های خانگی و ساده برای این کار استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین است. اما پیش از آن لازم است که بدنه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم.

گاهی نیز رسوب و جرم های ماشین لباسشویی با چشم نیز قابل مشاهده است و می توان لکه های سیاه موجود در لگن دستگاه را به راحتی مشاهده کرد. روش های مختلفی وجود دارند که می توان با استفاده از آنها به برطرف کردن جرم و رسوب پرداخت و ماشین لباسشویی را تمیز نمود. در ادامه به آموزش نحوه جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی و تمیز کردن آن به طور کامل اشاره شده است.

بهترین روش برای اینکه بدانید آیا زمان جرم گیری ماشین لباسشویی شما فرارسیده یا نه؟ استشمام بو نا مطبوع از داخل لباسشویی است. بوی نامطبوع داخل لباسشویی به دلیل تجمع میکروب‌ها است. روش‌های متعددی برای از بین بردن جرم لباسشویی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

پودر رسوب زدایی

استفاده از پودر رسوب زدایی ماشین لباسشویی، یک روش آسان و بی‌دغدغه برای از بین بردن کثیفی‌ها و آلودگی‌‌های ماشین لباسشویی‌ست. این پودرها از آنزیم‌های خاصی برای از بین بردن آلودگی‌ ماشین‌های لباسشویی ساخته شده‌اند.

بیش از ۶۰ درصد خانم‌های خانه‌دار برای جرم گیری ماشین لباسشویی از روش‌های سنتی و خانگی استفاده می‌کنند؛ اما باید بدانید چنین روش‌هایی ممکن است باعث آسیب‌رسیدن به دستگاه شوند. توصیه ما برای جرم گیری ماشین لباسشویی، استفاده از پودر و قرص‌های مخصوص و باکیفیت است تا دستگاهتان به بهترین شکل ممکن تمیز شود.

برای استفاده از این پودر نیاز است تا یک بسته از پودر جرمگیر را داخل جاپودری ماشین لباسشویی ریخته شود. پس از آن برنامه شست و شوی کتان به دستگاه داده شود و آن را مانند شست و شویی کامل لباس راه اندازی کرد. دمای آب باید بالا باشد و شست و شو حدود 60 دقیقه انجام گیرد. پس از پایان شست و شو، ماشین لباسشویی به طور کامل رسوب زدایی و جرمگیری شده است.

 

جرم گیری ماشین لباسشویی

 

سرکه و جوش شیرین

برای استفاده از این روش کافی است نصف لیوان سرکه را با یک قاشق چایی خوری جوش شیرین به یک ظرف آب گرم اضافه کنید. بعد از اینکه مواد را با یکدیگر مخلوط کردید؛ محلول به وجود آمده را می‌توانید برای تمیز کردن لباسشویی در مخزن مایع آن ریخته و از آن استفاده کنید. این محلول بسیار قوی علاوه بر از بین بردن جرم ماشین لباسشویی، بوی بد آن را نیز از بین می‌برد.

این محلول بسیار قوی بوده و جرم‌ها را به خوبی از بین می‌برد. با استفاده از این محلول بوی لباسشویی شما نیز از بین می‌رود و لباس‌ها شما دوباره بوی خوبی به خود می‌گیرند.

آمونیاک و سرکه

ین روش جرم گیری معمولا برای درب و لاستیک‌های لباسشویی استفاده می‌شود. برای شروع کار باید بدانید که به آمونیاک حساسیت دارد یا خیر؛ اگر حساسیت دارید حتما باید از ماسک و دستکش استفاده کنید. در ابتدا باید یک ظرف آب گرم آماده کنید و بعد از آن باید یک یا دو قاشق چایی خوری آمونیاک و نصف لیوان سرکه به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

بعد از حل شدن مواد با یکدیگر، شما می‌توانید که یک دستمال برداشته و با آغشته کردن آن به محلول اقدام به جرم گیری لباسشویی کنید. بهتر است این کار را یک یا دو ماه یکبار انجام دهید.

جرم گیری کشوی و دیگ ماشین لباسشویی

کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی یکی از بخش هایی است که با گذشت زمان ممکن است با مواد شوینده مختلف مسدود شده و مانع از ورود صحیح شوینده برای شستشوی لباس ها در لباسشویی شود. از این رو باید هر چند وقت یکبار آن را جرمگیری نمایید.

دیگ لباسشویی از جمله مهمترین بخش هایی است که انواع رسوبات در بخش های مختلف آن جمع شده و در صورت عدم جرمگیری صحیح، موجب عدم شستشوی تمیز لباس ها خواهد شد.

 

رسوب زدایی ماشین لباسشویی

 

زمان مناسب جرم گیری

برخی افراد تصور می‌کنند که جرم‌گیری مداوم، باعث تمیز شدن ماشین لباسشویی می‌شود؛ اما باید بدانید که انجام بیش از حد این کار به دستگاه آسیب می‌زند.  بهترین زمان برای جرم گیری لباسشویی، بعد از هر ۳۰ تا ۴۰ بار شستشو است. یعنی اگر هر روز از ماشین لباسشویی خود استفاده می‌کنید، حدود چهل روز یک‌بار با استفاده از قرص یا پودر جرم‌گیر، ماشین را تمیز کنید.

پس از اتمام هر بار شست‌وشو ماشین لباسشویی، در آن را چند دقیقه‌ای باز بگذارید. در این صورت بخار آب و گرمای داخل ماشین خارج می‌شود و شما دیگر با بوی بد حاصل از شست‌وشو مواجه نخواهید شد. با این کار رسوبات و جرم نیز در دستگاه جمع نمی‌شود و ماشین لباسشویی با کیفیت بهتری شست‌وشو را انجام می‌دهد.