امتیاز بدهید

تفاوت جاروبرقی مخزن دار و کیسه ای

در جاروبرقی های کیسه ای، نیازی نیست که به طور مداوم فیلتر یا مخزن را تمیز کرده و شستشو نمائید. این درحالی است که مخزن و فیلتر جاروهای بدون کیسه می بایست به صورت مرتب شستشو و تمیز گردد. لذا می توان گفت که در جاروهای کیسه دار، مسائل بهداشتی به میزان بسیار بالایی در مقایسه با مدل های بدون کیسه رعایت می شود.

جاروبرقی کیسه دار همان جاروبرقی‌های معمولی هستند، که در اکثر خانه‌ها یافت می‌شوند، کیسه به کار رفته در این جاروبرقی‌ها از نوع پارچه‌ای، پلیمری و کاغذی می‌باشد، که بسته به دائمی بودن یا یکبار مصرف بودن کیسه، بعد از هر بار پر شدن باید تخلیه شده یا کلا تعویض شود.

 

تفاوت جاروبرقی مخزن دار و کیسه ای

 

صرفه جویی در هزینه

اگر به هر دلیل کیسه دستگاه خراب یا تمام شود نیاز دارید تا کیسه جدید و به خصوص متناسب با مدل جاروبرقی خود را خریداری نمائید. خرید هر کیسه نیازمند صرف هزینه می باشد که قیمت هر کیسه نیز با توجه به مدل جاروبرقی که از آن استفاده می کنید، متفاوت است. این در حالی است که در جاروبرقی های بدون کیسه، نیاز به صرف هزینه برای خرید کیسه نیست.

نوع جاروبرقی می تواند کیسه دار یا بدون کیسه، خوابیده، سطلی یا رباتیک باشد. جاروهای کیسه دار تخلیه راحت تر و بهداشتی تر هستند از طرفی جاروبرقی بدون کیسه با فشرده سازی گرد و غبار حجم بیشتری از زباله در خود جایی می دهد و این ویژگی باعث شده که با پر شدن مخزن افت مکشی کمتری در آن رخ دهد.

کاهش قدرت مکندگی جاروبرقی

عملکرد جاروبرقی با پر شدن کیسه نسبت عکس دارد. یعنی با پر شدن کیسه، عملکرد جاروبرقی ضعیف می‌شود و سرعت و قدرت مکندگی آن کاهش می‌یابد

ظرفیت مخزن

ظرفیت بالای مخزن؛ جاروبرقی بدون کیسه، به سیستم فشرده سازی گرد و غبار مجهز است. این سیستم با فشرده کردن گرد و غبار باعث می‌شود تا حجم بیشتری از گرد و غبار داخل مخزن جای گیرد. در نتیجه به جای اینکه هر ماه مخزن را تخلیه کنید، هر دو ماه یکبار این کار را انجام خواهید داد.

انواع کیسه جاروبرقی

نوع دیگر کیسه جاروبرقی یا پاکت جاروبرقی کاغذی و یا پلیمری است که بعد از پر شدن به راحتی با یک ضامن بسته می شوند و از جاروبرقی شما خارج می شوند و پاکت جاروبرقی بعدی جایگزین آن می شود. استفاده از این کیسه ها آلودگی محیط را به شدت کاهش می دهند به دلیل اینکه پس از خروج پاکت از جاروبرقی دیگر نیازی به انتقال محتوای داخل آن به ظرف دیگر نیستید و پاکت را کامل بدون هیچگونه تماس دست با گرد خاک به زباله می اندازید.

دید کامل به مخزن

شفاف بودن مخزن مدل های بدون پاکت باعث می شود تا به راحتی بتوانید از پُر یا خالی بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید. با نگاه کردن به مخزن دستگاه، به راحتی می توانید متوجه شوید که دستگاه تان به خوبی کار می کند یا خیر. همچنین اگر شیء با ارزشی توسط دستگاه مکیده شده باشد، متوجه آن خواهید شد. این در حالی است که در مدل های پاکت دار، به این راحتی متوجه این موضوع نمی شوید.

هزینه تعمیر

مخزن این جاروبرقی ها پلاستیکی می باشد و در صورت استفاده صحیح عمر زیادی دارند. اما به دلایل مختلف ممکن است به دلیل ضربه های محکم مخزن ترک برداشته و دچار شکستگی شود. در این شرایط هزینه زیادی را برای تعمیر باید پرداخت کنید.

حجم دستگاه

در حالت کلی حجم کیسه و پاکت جاروبرقی بسیار کمتر از مخزن شیشه ای یا پلاستیکی نصب شده روی دسته یا بدنه آن است.

مکش جاروبرقی

مخزن جاروبرقی های بدون کیسه روکار بوده و کاملا محتویات داخل آن قابل مشاهده است، به محض پر شدن می توان آن را تخلیه و قدرت مکش را افزایش داد. این در حالیست که در بسیاری از مواقع کیسه جاروبرقی پر میشود و متوجه نخواهید شد و به همین دلیل مکش نیز کاهش می یابد.

جاروبرقی‌های بدون پاکت به دلیل عدم نیاز به تعویض کیسه و درو انداختن کیسه یکبار مصرف با محیط‌ زیست بسیار سازگار هستند. همچنین بعضی از افراد خاکروبه جمع آوری شده درون مخزن را به عنوان کود به خاک باغچه اضافه می‌کنند که این کار در صورتی صحیح است که مواد درون مخزن عاری از ذرات پلاستیکی و غیرقابل بازیافت باشند.

 

تفاوت جاروبرقی مخزن دار و کیسه ای

 

به طور کلی جاروبرقی‌های بدون کیسه به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند و همچنین حین تخلیه کردن و جدا کردن مخزن جارو بدون کیسه باید از مهارت قابل توجهی نیز برخوردار بود. چرا که ممکن است گرد و غبار ایجاد شده سبب آلودگی محیط شود

پس از مقایسه جاروبرقی های کیسه ای و مخزنی و بررسی مزایا و معایب هر نوع ، حال می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما و نیاز های شما مناسب تر است.

در جاروبرقی مخزنی گرد و غبار با فیلتر ارتباط بیشتری دارد، بنابراین عمر مفید فلیتر در این نوع جاروبرقی کمتر خواهد بود. همچنین به دلیل تماس گرد و خاک با فیلتر و مخزن، باید مرتباً مخزن و فیلتر را تمیز کرد، که این کار کمی وقت گیر است و انرژی و زمان شما را خواهد گرفت.