امتیاز بدهید

برای همه پیش آمده است که یک دکمه را اشتباه انتخاب میکنید یا پخت و پز را به نوجوان خود واگذار می کنید و در نهایت پس از یک اشتباه مایکروویو خود بوی سوخته میدهد چه بخواهید از شر بوی بد آنها راحت شوید  راهنمای ما اینجاست تا به شما کمک کند. فقط با روش اول شروع کنید و در صورت نیاز به سمت پایین بروید.

 

مایکروویو

 

 

1: داخل مایکروویو خود را تمیز کنید

اولین دفاع شما در برابر بوها یک پاکسازی خوب است. قبل از امتحان کردن هر چیز دیگری، با این فرآیند سریع و آسان شروع کنید.

مرحله 1: با آب بخارشو کنید

هر گونه زباله یا تکه های سوخته را از مایکروویو خارج کنید، سپس 1 فنجان آب را در ظرف مخصوص مایکروویو به مدت 3 تا 4 دقیقه گرم کنید. بخار به از بین بردن کثیفی کمک می کند.

مرحله 2: با مایع ظرفشویی تمیز کنید

داخل آن را با یک پارچه نرم آغشته به آب و مایع  ظرفشویی پاک کنید.

مرحله 3: آبکشی و خشک کنید

مایکروویو را با  پارچه نمناک تمیز کنید و با یک پارچه نرم و بدون پرز خشک کنید. مایکروویو را به مدت ۲ تا ۳ ساعت باز بگذارید تا هوا خارج شود.

 

مایکروویو

 

 

2: مایکروویو خود را با آب لیمو یا سرکه بخارشوی کنید

برخی از بوهای شدید، مانند ماهی سوخته یا پلاستیک، ممکن است کمی کمک بیشتری را طلب کند. اگر تمیز کردن مایکروویو با استفاده از مراحل بالا انجام نپذیرفت، اسید موجود در پاک کننده های طبیعی مانند آب لیمو و سرکه می تواند به خنثی کردن بوها کمک کند.

مرحله 1: محلول و بخار درست کنید

هر گونه زباله یا تکه های سست سوخته را از مایکروویو خارج کنید، سپس 1 فنجان آب را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو یا سرکه در یک ظرف مناسب مایکروویو مخلوط کنید. 2-5 دقیقه روشن نمایید.

مرحله 2: پاک کنید

فضای داخلی را با یک اسفنج یا دستمال کاغذی پاک کنید.

نکته تمیز کردن: بوی سرکه یا آب لیمو را دوست ندارید؟ می توانید 4 قاشق غذاخوری عصاره وانیل یا 2 قاشق غذاخوری تفاله قهوه مخلوط شده با ½ فنجان آب را امتحان کنید.

اگر پس از استفاده از یکی از روش‌های تمیز کردن بالا، بو باقی ماند، یک راه حل طولانی‌مدت ممکن است کمک کند. این روش یک شبه ممکن است به بازگرداندن بوی طبیعی مایکروویو شما کمک کند.

3:مایکروویو خود را با جوش شیرین تمیز کنید

مرحله 1:جوش شیرین را داخل مایکروویو خود قرار دهید

قبل از رفتن به رختخواب یک جعبه باز جوش شیرین را داخل مایکروویو خود قرار دهید. اگر جوش شیرین ندارید، می توانید از 1 فنجان زغال چوب فعال یا تفاله قهوه خشک شده در یک ظرف باز استفاده کنید. به اعضای خانواده اطلاع دهید که نباید از مایکروویو استفاده کنند تا زمانی که خوشبوکننده شما داخل آن است.

مرحله 2: حذف و استفاده مجدد از خوشبو کننده

بگذارید یک شب بوها را جذب کند و صبح آن را پاک کنید. در حالی که نباید از همان جوش شیرین برای پختن بعد از آن استفاده کنید، همچنان باید بتوانید از آن برای تمیز کردن استفاده کنید. اگر کابینت‌های بالای مایکروویو شما بوی سوختگی می‌دهد، می‌توانید خوش‌بوکننده خود را نیز به آنجا منتقل کنید تا به مرور زمان بو را از بین ببرید.

نکته تمیز کردن: اگر بوی سوختگی بسیار شدید است، ممکن است در فیلتر ذغالی مایکروویو شما محبوس شود، که معمولا به کاهش بو کمک می کند. در مورد نحوه تعویض و تمیز کردن فیلترهای مایکروویو بیشتر بخوانید.