امتیاز بدهید

دستگاه ساندویچ ساز

زمان پخت اسنک و ساندویچ به نوع ساندویچ ساز شما بستگی دارد. اما توجه داشته باشید که نیازمند مدت زمان طولانی نمی باشد. و جالب است بدانید که با ساندویچ ساز به غیر از اسنک و ساندویچ می توانید غذا های بسیاری را تهیه کنید. که برای دستور پخت، مواد اولیه و حتی زمان پخت آن ها تنها لازم است سری به اینترنت بزنید.

آشنایی با قسمت های مختلف ساندویچ ساز

یک دستگاه ساندویچ ساز از یک بدنه‌ی اصلی و پایه‌ی دستگاه، چراغ نشانگر، قفل بدنه، مجرای خروجی هوا، ظرف چربی گیر،سینی گریلف سینی ساندویچ ساز و سینی وافل تشکیل شده است. با این حال مشخص است که نصب و راه اندازی این قطعات کار بسیار راحتی است و نیاز به دانش خاصی ندارد.

راهنمای خرید و نگهداری از دستگاه

ابعاد

لازم به ذکر است تمامی دستگاه های ساندویچ ساز تقریبا دارای صفحاتی با سایز یکسان می باشند و جنس صفحات آن از چدن و یا تفلون است تا مواد غذایی به صفحات نچسبد. به این نکته دقت کنید که اندازه صفحات ساندویچ ساز ممکن است کمی بزرگ تر و کوچک تر باشد اما جای نگرانی نیست زیرا نان های مستطیلی شکل در فروشگاه های مواد غذایی در اندازه وجود دارند و می توانید بر اساس سایز صفحات نان مناسب را تهیه بکنید.

صرفه جویی در انرژی

یکی از اهداف طراحی این دستگاه کاهش هزینه های اضافی بوده که برای خرید غذا و یا خوردن غذا در رستوران ها خرج می شود و یا انرژی زیادی که برای پخت غذا صرف می شود. اگر به برچسب انرژی دستگاه توجه نداشته باشید و یک ساندویچ ساز پر مصرف انتخاب کنید باید هزینه زیادی برای مصرف برق بپردازید.

 

ساندویچ ساز

 

قابلیت تایمر

برخی از کمپانی ها در هنگام ساخت ساندویچ ساز برای آن یک تایمر در نظر می گیرند تا از زمان آماده شدن غذا با خبر شوید. همچنین لازم است بدانید که ساندویچ ساز ها معمولا در سه رنگ سفید، مشکی و نقره ای به فروش می رسند اما رنگ های خاص همانند قرمز و آبی نیز در بازار یافت می شود.

تمیز کردن صحیح

دو شاخه را از پریز برق بکشید و به دستگاه زمان کافی برای خنک شدن بدهید. وقتی دستگاه خنک شد، باقی مانده‌ی خرده نان و مواد غذایی را از روی صفحات پاک کنید و آنها را با آب گرم و مایع ظرفشویی به خوبی بشویید. بدنه‌ی اصلی دستگاه را هرگز خیس نکنید و برای پاک کردنش تنها از پارچه‌ی مرطوب و نم‌دار استفاده نمایید.

توان مصرفی

محدوده توان مصرفی ساندویچ‌سازها بین ۶۴۰ وات تا ۱۴۰۰ وات است. به طور کلی برای مصارف خانگی بهتر است ساندویچ‌سازی انتخاب کنید که توان مصرفی حدود ۷۵۰ وات داشته باشد.

گنجایش دستگاه

با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان مصرفتان، ساندویچ‌ساز مناسب خود را تهیه کنید. چرا که اگر ظرفیت پائین‌تر از حد نیاز خود انتخاب کنید فرآیند درست کردن وعده‌ غذایی‌تان طولانی می‌شود و مجبور می‌شوید برای هر وعده غذایی چندین بار از دستگاه استفاده کنید که این موضوع باعث افزایش مصرف برق هم می‌شود.

شیوه استفاده

زمانی که چراغ کنترل سبز رنگ خاموش شد، یعنی کار پخت و پز به اتمام رسیده است و شما باید درب ساندویچ ساز را باز کنید و نان تست را بردارید و یا برگردانید تا آن طرف دیگرش هم پخته شود. دقت کنید که هنگام پخت باید صفحات حتماً بسته شوند و از باز گذاشتن درب دستگاه جداً خودداری کنید. همچنین توصیه می‌شود که برای جلوگیری از صدمه رساندن به پوشش سطح صفحات هنگام برداشتن نان از چنگال چوبی استفاده کنید و از استفاده از اشیاء تیز و برنده خودداری نمایید.

 

ساندویچ ساز

 

رعایت استفاده صحیح از دستگاه

دقت کنید که هنگام پخت باید صفحات حتماً بسته شوند و از باز گذاشتن درب دستگاه جداً خودداری کنید. همچنین توصیه می‌شود که برای جلوگیری از صدمه رساندن به پوشش سطح صفحات هنگام برداشتن نان از چنگال چوبی استفاده کنید و از استفاده از اشیاء تیز و برنده خودداری نمایید.

و در آخر کار با دستگاه خود، اقدام به تمیزی آن کنید

وقتی دستگاه خنک شد، باقی مانده‌ی خرده نان و مواد غذایی را از روی صفحات پاک کنید و آنها را با آب گرم و مایع ظرفشویی به خوبی بشویید. بدنه‌ی اصلی دستگاه را هرگز خیس نکنید و برای پاک کردنش تنها از پارچه‌ی مرطوب و نم‌دار استفاده نمایید.

اصول و نکاتی که در این مقاله گفته شده است، راهنمای شما برای بهترین استفاده بوده و شما را موفق به طبخ درست مواد غذایی خواهد کرد.