امتیاز بدهید

هود آشپزخانه وظیفه دارد تا در هنگام آشپزی هوای سنگین و بوی غذا را از محیط دور سازد. در آشپزخانه تنهای هود است که می تواند این کار را انجام دهد و استفاده نادرست از آن ممکن است منجر به خرابی و عملکرد بد هود شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا به شما نحوه نگهداری از هود آشپزخانه را آموزش دهیم.

از آنجایی که هود می تواند به راحتی بوی غذا و دود حاصل از سرخ کردن مواد غذایی را از محیط آشپزخانه و خانه دور کند، نگهداری و استفاده صحیح آن حائز اهمیت است پس با ما همراه باشید تا با نحوه نگهداری از هود و روش صحیح استفاده از آن آشنا شوید.

نکاتی که برای نگهداری هود باید رعایت کرد است. یکی از ابتدایی ترین این موارد این است که هنگام روشن بودن اجاق گاز، حتما هود را روشن کرده و حداقل روی دور کم بگذارید تا حرارت اجاق گاز، به اجزای داخلی هود آسیبی وارد نکند.
برای تمیز کردن هودهایی که جنس شیشه ای دارند، باید حداقل ۱ ساعت از خاموش کردن هود، گذشته باشد و بعد از آن پاکسازی شروع شود.
برای تمیز کردن هودهای استیل، از تمیز کننده های مخصوص با عناوین محافظ استیل استفاده نمایید.
به علامت شستشوی فیلتر و تعویض فیلتر که روی هود نمایش داده می شود توجه کنید و پس از آن تمیز کردن را انجام دهید.
در صورتی که بیشتر از سه شعله از گاز در حال استفاده است، بهتر است درب هود باز باقی بماند تا مکش بیشتری انجام شود. البته این مورد، برای هودهای مورب است.

روشن کردن هود در زمان مناسب

زمان روشن کردن هود بسیار مهم و قابل اهمیت است زیرا هنگامی که شما آشپزی کردن را آغاز می کنید بعد از مدتی بو در فضای خانه پخش خواهد شد اگر شما زود هود را روشن کنید موتور هود مجبور است برای زمان بیشتری کار کند همچنین اگر زمانی که بوی غذا در تمامی فضای خانه پخش شده باشد هود را روشن نمایید دستگاه نمی تواند بوی فضای خانه را جذب کند و در این شرایط ممکن است به موتور فشار وارد شود و داغ کند. پس بهتر است بالافاصه بعد از حس کردن بوی دود و یا غذا هود را روشن نمایید.

تنظیم مکش هود با توجه به تعداد روشن بودن شعله های اجاق گاز

هنگام پخت غذا در این میهمانی حتما همه شعله های اجاق گازتان روشن خواهد بود و قطعا در این شرایط بوی غذا ها بیشتر بوده و حتی ممکن است فضای ناخوشایندی را ایجاد کند. بسیاری از هودهای موجود در بازار دارای چند دور موتور هستند که با شرایط محیط آن ها را باید تنظیم نمود. جهت تنظیم مکش هود آشپزخانه بهتر است به تعداد شعله های روشن اجاق گاز توجه داشت.

نصب هود در ارتفاع صحیح

اگر ارتفاع هود کم باشد و آن را در نزدیکی اجاق گاز نصب نمایید به وسیله شعله ها هود داغ شده و اجزاء آن آسیب می بینند. در ارتفاع بالا نیز هود نمی تواند به درستی هوا را مکش کند در نتیجه موتور باید کار بیشتری انجام دهد که این شرایط منجر به خرابی موتور هود می شود. بر اساس گفته های کارشناسان حداقل ارتفاعی که باید در آن هود را نصب کنید 70 سانتی متر است.

تمیز کردن هود با مواد شوینده مناسب

به نظافت هود اهمیت بدهید و توجه داشته باشید حین تمیز کردن هود، این وسیله خاموش باشد. ضمنا صبر کنید هود کاملا خنک شود و پس از آن اقدام تمیز کردن آن کنید.