امتیاز بدهید

اگر از سرخ‌کن مرتباً استفاده می‌کنید ، روغن آن را هرچند روز یک‌بار عوض کرده و اقدام به تمیز کردن آن کنید ، تا از ایجاد جرم‌هایی که به‌سختی از بین می‌روند جلوگیری کنید.

تمیز کردن سرخ کن به صورت مرتب و در برنامه زمانبندی مشخص شده باعث می شود تا عمر دستگاه شما افزایش یابد و از این گذشته کیفیت استفاده از این دستگاه نیز بهبود یابد. از این رو همه کاربران باید با مراحل تمیز کردن این دستگاه آشنا شده و روغن های باقی مانده بر روی دستگاه خود را تمیز کنند.
علت سر ریز شدن روغن از سرخ کن مربوط به شرایط استفاده از آن است. سر ریز شدن روغن در سرخ کن دو دلیل اصلی و عمده دارد. گذاشتن مواد غذایی پر از آب در داخل دستگاه سرخ کن اولین دلیل سر ریز شدن روغن در دستگاه است. همچنین اگر قبل از سرخ شدن مواد غذایی، نمک زیادی به آن اضافه کنید این امر نیز می تواند دلیل سر ریز شدن روغن در سرخ کن باشد.

مقداری سرکه را با آب مخلوط کرده و آن را در روی اجاق گاز بجوشانید. بوی سرکه به سرعت بوی بد روغن را در خانه شما برطرف خواهد نمود.

هیچ‌وقت زمانی که سرخ‌کن داخل برق است آن را تمیز نکنید . همچنین بگذارید تا کاملاً خنک شود تا از سوختگی جلوگیری کنید . هیچ‌گاه آب را به محفظه روغن داغ نریزید ، زیرا ممکن است باعث آتش گرفتن آن شود.

اگر می‌خواهید دوباره روغن را مصرف کنید ، روغن را در محفظه‌ای تمیز و دربسته و در جای خنک قرار دهید . فقط حواستان باشد که روغنی که می‌خواهید دور بریزید را داخل سینک ظرف‌شویی نریزید ، زیرا می‌تواند باعث گرفتن سینک شود.

به‌وسیله دستمال یا اسفنج مرطوب باقی‌مانده روغن و مواد غذایی داخل سینی را پاک‌کنید . اگر روغن چسبیده بود ، به‌وسیله کاردک یا لیسک آن را بکنید ، فقط حواستان باشد تا به روکش سرخ کن آسیب نرسد.

با ۴ قطره مایع ظرف‌شویی داخل سرخ‌کن و با ۴ قطره مایع ظرف‌شویی خارج سرخ‌کن را پوشش دهید . اول شروع به تمیز کردن کف با حرکات چرخشی کنید تا کف تولید شود ، سپس با حرکات چرخشی اطراف را نیز تمیز کنید.

به‌وسیله وسایل فرچه‌ای ( مثلاً مسواک ) هرگونه جرم را بکنید . بعد از تمیز شدن ، به‌خوبی سبد را آبکشی کنید تا کفی باقی نماند ، سپس با دستمال آب اضافی آن را گرفته و بگذارید روی آب‌چکان خشک شود.

بعدازاینکه ۳۰ دقیقه از خیس کردن سینی گذشت ، نصف آبی که داخل سینی است را خالی کنید . به‌وسیله اسفنج یا دستمال کف و کناره‌های سینی را با آب باقی‌مانده تمیز کنید ، سپس آن را در سینک خالی کنید.

اگر جرم یا لایه چسبده‌ای از روغن هنوز هم‌ روی سینی باقی‌مانده است از ترکیب مقدار کمی جوش‌شیرین و آب گرم برای تولید خمیر غلیظی استفاده کنید تا آن را از بین ببرید . به‌وسیله اسفنج و حرکات چرخشی منطقه موردنظر را مقداری بسابید تا جرم از بین برود.

به بررسی مراحل تمیز کردن سرخ کن در منزل برای کاربران دستگاه پرداختیم همچنین نکاتی را نیز برای استفاده بهینه تر از این دستگاه با هم مرور کردیم تا کاربران در هنگام استفاده از آن با خیالی راحت تر بهترین کارکرد را از آن در دسترس داشته باشند.