امتیاز بدهید

قبل از شرح دادن علت کار نکردن این دستگاه می خواهیم شما را با قطعات ساندویچ ساز آشنا کنیم. اگر چه موضوع اصلی این مطلب درباره علت کار نکردن ساندویچ ساز است اما شناخت قطعات این دستگاه به شما در تعمیر کمک می کند. در واقع می توان گفت برای تعمیر ساندویچ ساز لازم است ابتدا با اجزاء آن آشنا شوید. ساندویچ ساز های معمولی از 9 قطعه تشکیل شده که هر کدام وظیفه ای را بر عهده دارد تا در نهایت بتوانند یک ساندویچ و یا اسنک خوشمزه برای ما تهیه نماید.
از این رو ورود دستگاه های ساندویچ ساز به بازار مصرف کنندگان، پخت و طبخ انواع ساندویچ ها را برای ما آسان نموده است. اما امکان دارد که در زمان استفاده از این دستگاه با یک سری از مشکلات ساندویچ ساز مواجه شویم. همین امر می تواند استفاده از این دستگاه را برای دچار اختلال کند. از این رو آی پی یدک در این مطلب به بررسی مشکلات ساندویچ ساز پرداخته است تا هر یک از مشکلات ساندویچ ساز را بر اساس راهنمای تعمیر ساندویچ ساز بر طرف نماید.

بعد از اینکه با مشکل روشن نشدن ساندویچ ساز روبرو شدید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که برق منزل شما دچار قطعی نشده باشد. برای این کار می‌توانید عملکرد دستگاه های برقی دیگر یا فیوز را مورد ارزیابی قرار دهید. بعد از آن نوبت به مرحله ی بعدی و چک کردن صحت و سالم بودن پریزی می‌رسد که مورد استفاده قرار داده‌اید.

به جهت اطلاع و اطمینان از صحیح بودن کارکرد پریز، یکی از لوازم برقی آشپزخانه که از سالم بودن آن مطمئن هستید را روی پریز مورد نظر امتحان کنید. یا اینکه با احتیاط کامل توسط فازمتر از برق داشتن و کار کردن پریز مطلع شوید. بعد از چک کردن پریز با روش‌های گفته شده، اگر ایرادی در آن مشاهده نکردید، باید قسمت‌های دیگر ساندویچ ساز که در ادامه اشاره خواهیم کرد را مورد بررسی قرار دهید.

آسیب دیدن دکمه روشن خاموش ساندویچ ساز را می‌توان از جمله دلایل روشن نشدن ساندویچ ساز نام برد. در واقع این دکمه روشن خاموش است که به جریان برقی که از سیم ساندویچ ساز می‌گذرد اجازه ورود به سایر قطعات را می‌دهد. اگر دکمه روشن خاموش صدمه دیده باشد جریان برق به قسمت داخلی ساندویچ ساز ورود پیدا نمی‌کند و راه اندازی و کارکرد ساندویچ ساز با مشکل روبرو می‌شود.
دکمه روشن خاموش امکان دارد که بر اثر آسیب دیدن مدارهای مربوطه یا صدمه دیدن خود دکمه در اثر ضربه، دچار خرابی شده باشد. در این صورت، با توجه به مشکل ایجاد شده، که باید توسط افراد متخصص و مجرب تشخیص داده شود، با تعمیر یا تعویض قطعه مشکل برطرف خواهد شد.

معمولا اگر ساندویچ ساز به درستی کار کند و صفحات داخلی آن گرمای لازم را داشته باشد، ولی با این حال چراغ ساندویچ ساز روشن نشود، ایراد از چراغ ساندویچ ساز است که باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد.
البته این مسئله می‌تواند از سوییچ حرارتی ساندویچ ساز نیز باشد. در صورتی که سوئیچ ساندویچ ساز ایراد داشته باشد، باید نسبت به عیب یابی ساندویچ ساز و تعویض آن اقدام کرد.

فیوز حرارتی از جمله قطعاتی است که به عنوان یک محافظ و کنترل کننده میزان حرارت داخلی ساندویچ ساز نقش دارد. در واقع از ورود جریان برق اضافی و داغی بیش از اندازه ساندویچ ساز جلوگیری می‌کند. اگر فیوز حرارتی آسیب ببیند مشکل روشن نشدن ساندویچ ساز ایجاد خواهد شد.

گاهی اوقات ممکن است سیم دستگاه پاره شده باشد و یا آسیب دیده باشد. همچنین ممکن است احتمال قطع اتصال بین پلاگین و سیم‌کشی داخلی وجود داشته باشد. در این صورت نیز دستگاه ساندویچ ساز گرم نمی‌شود؛ زیرا عناصر گرمایشی انرژی لازم را دریافت نمی‌کنند. برای رفع این مشکل بایستی سیم‌کشی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و در صورت پارگی سیم اتصالات آنها را تعویض نمایید.

در راهنمای عیب یابی ساندویچ ساز آورده شده است که این مسئله به دلایل مختلفی بستگی دارد. توجه داشته باشید که قطع شدن ترموستات، قطع شدن فیوز حرارتی و قطع شدن فیوز برق خانگی، هر کدام می توانند باعث بروز این گونه از مشکلات ساندویچ ساز شوند. حتما بر اساس راهکار های آورده شده در عیب یابی ساندویچ ساز، هر یک از این بخش ها را به ثورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید.