امتیاز بدهید

علت روشن نشدن آبمیوه گیری

در ساختمان آبمیوه گیری محصولات از موتورهای قدرتمند استفاده شده تا توان کافی برای گرفتن آب انواع میوه ها را داشته باشد. این محصول دارای قطعات مختلفی است که هر کدام دارای وظایف مختلفی می باشند. در صورتی که عملکرد هر کدام از آنها با ایراد مواجه شود، کارکرد کل دستگاه به هم ریخته و روند گرفتن آب میوه ها با مشکل روبرو می شود.

علت روشن نشدن آبمیوه گیری می تواند به خاطر بروز مشکلات متعددی در دستگاه باشد که از آن جمله می‌توان به نرسیدن جریان برق به دستگاه، خرابی پریز و دوشاخه یا همچنین وجود قطعی در مدار اصلی موتور، سوختگی موتور و… اشاره کرد.

 

علت روشن نشدن آبمیوه گیری

 

مشکل برقی

بهترین راه حل این است که یک پریز دیگر را تست کنید. در این حالت آبمیوه گیری خود را که خراب به نظر می رسد، به پریزهای دیگر موجود در آشپزخانه یا پریزهای دیگری از خانه ببرید و وصل کنید و آزمایش کنید.

علاوه بر این، می توانید با استفاده از مولتی متر داشتن برق را چک کنید. ایراد در یک پریز در اثر اتصالات و … می تواند اولین علامت از مشکل بزرگتر در سیم کشی برق خانه نیز باشد که باید در این صورت کار تعمیر سیم کشی را به سیم کش بسپارید.

خرابی اورلود

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری، خرابی اورلود است. اگر با اورلود آشنایی کافی ندارید، باید به شما بگوییم، اورلود به معنای محافظ اضافه است. این قطعه در لوازم خانگی قرار می‌گیرد تا به دستگاه آسیب وارد نشود. چنانچه اورلود آبمیوه گیری خراب شده باشد، دستگاه روشن نخواهد شد.

مشکل در دو شاخه

ممکن است برق منزل مشکلی نداشته باشد اما سیم دو شاخه خود آبمیوه گیری ایراد پیدا کرده باشد. برای این منظور باید دستگاه را با یک سیم دیگر امتحان نمایید. برای این منظور ابتدا به ظاهر سیم دو شاخه دستگاه دقت نمایید. در صورت خرابی سیم دو شاخه ممکن است نیاز به تعویض آن پیدا کنید.

مشکل از کلید اصلی

برخی اوقات ممکن است دستگاه به این دلیل روشن نشود که کلید استارت یا اصلی آن کار نکند که با استفاده از اهم متر می توانید از سالم یا خرابی این کلید مطمئن شوید که اگر رابط های آومتر به پایه های کلید وصل کنید و کلید را فشار دهید در صورتی که عقربه آومتر به سمت صفر برود کلید اصلی سالم و اگر جهت عقربه آومتر به سمت بی نهایت برود به معنای خرابی کلید اصلی یا همان کلید استارت است.

مشکل میکروسوئیچ

خرابی و ایراد در میکروسوئیچ های امنیتی، یکی از دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری می باشد. میکروسوئیچ های آبمیوه گیری به دو دسته ی کنترل حرارتی و کنترل الکتریکی تقسیم می شوند. وظیفه ی این میکروسوئیچ ها محافظت از دستگاه در برابر عوامل مختلف می باشد، که در صورت خراب شدن هر کدام از آن ها در عملکرد آبمیوه گیری اختلال ایجاد می شود و ممکن است دستگاه روشن نشود. برای کنترل و تعویض این نوع میکروسوئیچ ها از نمایندگی های معتبر کمک بخواهید.

 

علت روشن نشدن آبمیوه گیری

 

سوختن موتور

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن و کار نکردن آبمیوه گیری، سوختن موتور دستگاه می باشد. ممکن است بنا به دلایلی مانند کار کردن بیش از حد و پشت سر هم از آبمیوه گیری، دستگاه دچار سوختگی موتور شود. در چنین شرایطی حتما حتما باید تعویض موتور توسط تعمیرکار متخصص انجام شود.

عدم توجه به ظرفیت

معمولا تولید کنندگان و سازندگان آبمیوه‌ گیری حداکثر ظرفیت یا میزان کارکرد هر دستگاه را نسبت به مشخصات موتور، مواد به کار گرفته شده در ساخت آن و… تعیین می کنند. ظرفیت در هر بار آبمیوه گیری را در کتابچه راهنمای دستگاه درج می ‌کنند و محدودیتی وجود دارد که باید آن را کامل مطالعه کنید.

پیروی از این نکات نه تنها توصیه می شود بلکه باید به صورت اجباری برای استفاده مفید از دستگاه رعایت شوند. پس اگر آبمیوه‌ گیری شما کار نمی‌ کند، این احتمال وجود دارد که بیشتر از ظرفیت آن دارید از دستگاه استفاده می کنید.

مشکل به کار گرفتن بیش از حد از دستگاه

آبمیوه ‌گیری ‌های جدید به گونه ‌ای طراحی و ساخته شده ‌اند که انعطاف ‌پذیر باشند و در دوره ‌های زمانی مختلف و طولانی مدت کار کرده و کارآمد باشند، اما همیشه باید از دستگاه خود با احتیاط و طبق توصیه های سازنده خود استفاده کنید.

در صورتی که آبمیوه گیری خود را به طور منظم تمیز می کنید، به احتمال زیاد تجمع میوه ها به شکل خمیری مشکل دستگاه نیست و ممکن است استفاده بیش از ظرفیت عملکردی دستگاه و محدودیت های آبمیوه گیری باعث گرم شدن بیش از حد آبمیوه گیری شود.