امتیاز بدهید

امروزه با توجه به افزایش عرضه و تقاضا در بازارهای لوازم خانگی، متاسفانه شاهد سواستفاده برخی از فروشندگان در این زمینه هستیم. حتما شنیده‌اید که محصولات تقلبی و یا قاچاق در بازار زیاد شده‌اند، مخصوصا در بازار لوازم دیجیتال و لوازم صوتی و تصویری مشابه تلویزیون‌های برندهای معتبر.

البته این مسئله چندان هم چیز عجیبی نیست. اکثر محصولات دیجیتال یا وارداتی هستند، یا مواد اولیه لازم برای ساخت آن‌ها از خارج از کشور وارد می‌شوند. به همین دلیل است که با بالا رفتن نرخ ارز، تولید محصولات تقلبی سود بسیاری را عاید تولیدکنندگان این محصولات کرده است.

در این شرایط بهترین روش تشخیص تلویزیون اصل، تحقیق کامل پیش از خرید است. ممکن است ترجیح بدهید به صورت سنتی از فروشگاه‌های سطح شهر خرید کنید. یا ممکن است فرد به‌روزی باشید و  به فروشگاه آنلاین خرید تلویزیون مراجعه کنید. به هرحال فرقی ندارد همیشه راه‌هایی برای تشخیص تلویزیون اصل و تقلبی وجود دارد.

برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند میان اجناس تقلبی و اصل، حتما اختلاف قیمت چشمگیری وجود دارد، اما باید بگوییم که از این نظر، سود جویان یک قدم از شما جلوتر هستند. آن‌ها برای جلوگیری از هرگونه سوء‌ظن، بازار را رصد کرده و اجناس خود را با قیمتی مشابه قیمت محصولات اصل عرضه می‌کنند.

محصولات اورجینال دارای بدنه‌ای با کیفیت و بی‌عیب هستند، اما به دلیل کارگاه‌های غیراستانداردی که در آن محصولات تقلبی تولید می‌شوند، امکان وجود زدگی، لبه‌های تیز، سطوح پوسته پوسته شده و بی‌کیفیت وجود دارد.

روش های تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی

شماره‌ی سریال تلویزیون در بخش‌های مختلف آن درج شده. برای مثال روی بسته‌بندی و کارت گارانتی. حتی می‌توانید برچسب هولگرام و یا QR Code دستگاه را نیز مشاهده کنید. در صورت دسترسی به شماره‌ی سریال و یا هولگرام دستگاه کار شما آسان است. تنها کافی‌ست شماره‌ی سریال را در اینترنت جستجو کنید و یا QR کد را با دوربین گوشی اسکن کنید تا اطلاعات دقیق محصول برای شما نمایش داده شود.

محصولات جعلی یا دفترچه‌ی راهنما ندارند، یا دفترچه‌ی راهنمای آن‌ها بسیار مختصر طراحی شده. برندهای مطرح برای محصولات خود راهنمای چند زبانه، با اطلاعات کامل محصول، اطلاعات کامل نمایندگی‌ها و دفاتر خدمات فروش را ارائه می‌کنند.

نوع فونت نوشتارهای بسته بندی نیز یکی از شیوه‌های تشخیص است. به عنوان مثال، سامسونگ در بسته بندی‌های خود هیچ‌گاه از واژه Smart TV در ابعاد بسیار بزرگ که تمام نمای کارتن را اشغال می‌کنند، استفاده نمی‌کند.

تمامی مشخصات یک تلویزیون در سایت برند آن لیست شده است که می‌توانید قبل از آنکه به مراکز فروش تلویزیون مراجعه کنید، مشخصات آن را یادداشت کرده و در صورت هر گونه مغایرت به تقلبی بودن جنس پی ببرید.

در واقع اگر در بسته بندی تلویزیون‌ها با مورد مشکوکی مانند رنگ نامناسب و یا حتی جنس بی‌کیفیت مواجه شده‌اید، بدون شک در حال خرید یک تلویزیون تقلبی هستید. دقت کنید که حتماً برچسب برند تلویزیون مدنظرتان بر روی کارتن محصول چاپ شده باشد.

روش های تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی

گاهی اوقات خرید یک محصول اورجینال هم می‌تواند دردسرساز باشد. محصولاتی که علی‌رغم اصل بودن، از مبادی قانونی وارد کشور نشوند، پس یا باید آن‌ها را به تعمیرکاران متفرقه بسپارید، یا به شرکت‌های گارانتی گمنام مراجعه کنید که در این صورت هیچ تضمینی بابت استاندارد بودن قطعات تعویض شده وجود ندارد.

اگر هنگام خرید به طور مثال فروشنده به شما گفت این محصول دارای صفحه نمایش با کیفیت  4K است، حتما یک فیلم  4K را روی آن امتحان کنید، به همین ترتیب ادعاهایی که در مورد قابلیت پخش تصویر سه بعدی، صدای فراگیر و موارد دیگر هست را نیز ارزیابی کنید.

ضمانت‌نامه‌ی تلویزیون را به دقت مورد بررسی قرار دهید. به طراحی آن دقت کنید. اطلاعات درج شده بر روی آن را راستی‌آزمایی کنید، در صورت وجود وب‌سایت به آن سر بزنید و اعتبار گارانتی را چک کنید. از مدت زمان گارانتی و خدماتی که مشمول آن می‌شود اطمینان حاصل نمائید.

اما در آخر مهم‌ترین کاری که برای اطمینان از انجام یک خرید بی دردسر می‌توان انجام داد، خرید از فروشندگان معتبر و با سابقه است. شرکت‌هایی که با سال ها سعی و تلاش برای حصول اطمینان و کسب اعتبار نزد مشتریان خود تلاش کرده‌اند، هم تجربه بالا در تشخیص محصول با کیفیت  دارند و هم اعتبار خود را با فروش محصولات تقلبی خدشه‌دار نمی‌کنند.