امتیاز بدهید

فیلترهایی که در دستگاه تصفیه کننده آب به کار گرفته می شوند، از نظر عملکرد و قدرت متفاوت می باشند. در این راهنما، اطلاعات لازم درباره بهترین فیلتر تصفیه آب را ارائه می دهد.
در دستگاه تصفیه کننده شاهد انواع فیلتر تصفیه آب خانگی هستیم. نوعی از فیلترها برای پاکسازی از گرانول های کربن فعال کمک می گیرند. زغال موجود در این فیلترها قادر به حذف بسیاری از ناخالصی های آب می باشد. با گذشت زمان مجموعه ای از رسوب ها در فیلتر کربن فعال مشاهده می شوند. با این رخداد باید به فکر تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی باشید.

فیلتر مبدل یونی برای شکستن سختی آب مورد استفاده قرار می گیرد. در این راهنمای خرید به این موضوع اشاره می کند که آب سالم نباید از سختی بالایی برخوردار باشد. آب سخت آب مناسبی برای آشامیدن نیست. مبدل یونی برای نرم کردن آب مورد استفاده است. نرم کردن آب با جداسازی سنگ آهک از آب آشامیدنی همراه می باشد.
در فرآیند فیلتراسیون مبدل یونی، شاهد تفکیک اتم ها از ناخالصی ها هستیم و در ادامه نیز یون ها ایجاد می شوند. یون ها در طی پروسه ای از فیلتراسیون به دام انداخته می شوند. در عین حال به جای این یون ها، آزادسازی یون هایی با مزاحمت کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

تبدیل کننده یون برای جایگزینی یون های خوب به جای یون های بد به کار می رود. در آب سخت ترکیباتی نظیر کلسیم و منیزیم وجود دارد. زمانی که آب سخت از فیلتر تبدیل کننده یونی گذر می کند، این عناصر سخت به یون های کلسیم و منیزیم تبدیل می شوند.

دانه های فیلتراسیون یون های کلسیم و منیزیم قدرت جذب بیشتری نسبت به سدیم دارند. این دانه ها یون منیزیم و کلسیم را دریافت و یون سدیم را با آن جایگزین می نمایند. حذف کلسیم و یون های منیزیم طعم بهتری برای آب آشامیدنی به وجود می آورد. برای سفارش این فیلترها می توانید خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب را انجام دهید. این خرید امکان مقایسه سایر فیلترها را فراهم می نماید. ضمن اینکه اطلاعات دقیقی درباره قیمت این نوع فیلتر ارائه می کند.

نوع خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند به شکل حضوری یا اینترنتی باشد. فروشگاه، سایت یا مکان خرید باید از نظر اعتباری در حد بالایی قرار داشته باشد. ضمن اینکه این فروشگاه قادر به تامین تعلقات و تجهیزات مربوط به دستگاه تصفیه آب خانگی نیز باشد. قطعاً شما پس از مدتی نیاز به تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی یا دیگر قطعات خواهید داشت. بنابراین از برندهای معتبر با نمایندگی مناسب خرید کنید.

تصفیه کننده آب رومیزی نیز بر روی کابینت مستقر می شود. این نوع تصفیه کننده به گونه ای هماهنگ با سایر اجزای آشپزخانه همچون لباسشویی، یخچال، ظرف شویی و … وارد آشپزخانه می گردد. با مطالعه این مطلب متوجه می شوید که این ۲ تصفیه کننده عملکرد یکسانی دارند. ضمن اینکه از قدرت و پروسه مشابهی برای انجام تصفیه آب برخوردار هستند. این مقاله به شما اطلاعات لازم را برای خرید هر یک از این مدل ها ارائه می کند. اگر شما فضای لازم برای قرار دادن دستگاه تصفیه رومیزی را ندارید، بهتر است از دستگاه تصفیه زیر سینکی کمک بگیرید. بسیاری از افراد تمایل ندارند دستگاه تصفیه آب در معرض دید باشد. دستگاه تصفیه آب زیر سینکی به این نوع افراد پیشنهاد می گردد.

نمونه ای دیگر از دستگاه های معرفی شده در اینجا به فناوری اولترافیلتراسیون اشاره دارد. در این نوع دستگاه می توان کلیه فیلترها به جز فیلتر ممبران را به کار برد. فیلترهای فناوری فیلتراسیون قدرت چندانی ندارند. از این رو می توانند بخشی از مواد ناخالص و آلاینده های مربوط به آب را حذف نمایند. فناوری مختلف در خرید دستگاه تصفیه کننده آب
از آن جایی که آپشن ها و امکانات بیشتری با فناوری RO در اختیار مشتریان قرار می گیرد، بنابراین انتخاب این فناوری در دستگاه تصفیه کننده بسیار مهم و کاربردی است. با این نوع دستگاه و فناوری می توان میزان سختی، درجه خالص بودن، کیفیت، طعم، بو، املاح، عناصر و … آب را کنترل و مدیریت نمود.

از دیگر پارامترهایی که در راهنمای خرید دستگاه به آن توجه می شود، نوع اتصالات می باشد. این اتصالات می توانند از نوع مهره ای باشند. اتصالات مهره ای با ضریب اطمینان بالایی عرضه می شوند اما سرعت کمی در باز و بست شدن دارند. همین موضوع محبوبیت آن ها را در بین مشتریان کاهش می دهد.

اتصالات فیتینگ نیز از دیگر اتصال های به کار رفته در دستگاه تصفیه آب هستند. این اتصالات سرعت قابل توجهی در باز و بست کردن دارند. این اتصالات بسیار کارساز و سرعتی هستند اما در حین خرید آن باید به کیفیت و مرغوبیت آن ها توجه شود. اتصالات تایوانی از جمله اتصالات مرغوب و با کیفیت می باشند. البته این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که اتصالات بعد از گذشت سه سال، کیفیت و مرغوب بودن خود را نشان می دهند. نقص و اشکالات بعد از گذشت سه سال در اتصالات دیده می شوند.

با مطالعه این مطلب پی به اهمیت مخزن تصفیه آب نیز خواهید برد و در هنگام خرید به آن توجه خواهید کرد. مخازن دستگاه تصفیه به شکل پلاستیکی، سه لایه استیل با لایه داخلی و فلزی ارائه می گردد. مخزن های TANKPAC از مخزن های با کیفیت در دستگاه تصفیه آب است.

دستگاهای تصفیه آب به طور مستقیم با سلامت شما ارتباط دارند. به دنبال کیفیت خوب باشید نه ارزان قیمت ها. ارزان قیمت شدن تنها با استفاده از مواد نامرغوب و فیلترهای بی کیفیت میسر می شود. بنابراین توصیه می شود ابتدا یک دستگاه با کیفیت و مناسب را انتخاب کنید و بعد به دنبال مناسب ترین قیمت آن در بازار باشید.