امتیاز بدهید

با توجه به اینکه شکر سفید و قهوه‌ای از گیاه نیشکر یا چغندرقند برداشت می‌شوند ارزش غذايي کاملاً مشابه اي دارند. درواقع قسمت عمده شکر قهوه‌ای تركيبي از شکر سفید و ملاس (نوعی شربت مشتق از شکر) است. ملاس باعث تیره‌رنگی شكر می‌شود و همين ارزش غذایی آن راکمی افزایش می‌دهد.
شکر قهوه‌ای حاوی کالری کمتري از شكر سفید است، یک قاشق چای‌خوری (۴ گرم) شکر قهوه‌ای ۱۵ کالری دارد، درحالی‌که همان مقدار شكر سفید ۱۶.۳ کالری دارد. جدا از این تفاوت‌های جزئی، هر دو شكر ازنظر تغذیه‌ای مشابه یکدیگر هستند و تفاوت اصلی آن‌ها طعم و رنگشان می‌باشند.

شکر قهوه ای یک شیرین کننده طبیعی است که می توانید از آن برای طعم بهتر انواع غذاها استفاده کنید. مانند هر شکر طبیعی با حذف آب از چغندر قند یا نیشکر تهیه می شود. با مخلوط کردن شکر سفید با ملاس، شکر قهوه ای درست می شود که طعم متفاوت و ترکیب تغذیه ای متفاوتی به آن می دهند.

تقریباً همه افراد از طعم چیزهای شیرین لذت می برند. بنابراین جای تعجب نیست که چرا قندها به انواع غذاها و نوشیدنی ها از نوشابه ها تا غذاهای پخته شده اضافه می شوند. با این حال ، قند زیاد در رژیم غذایی می تواند منجر به چاقی و دیابت نوع ۲ شود اما در مقادیر متوسط ​​، شیرین کننده ها می توانند خوشمزه و سالم باشند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

شکر قهوه ای تصفیه نشده یا تا حدی تصفیه شده قندی است که هنوز حاوی مقداری ملاس از فرآیند تصفیه شکر اصلی است. بسته به مبدا و فرآیند تصفیه ، می توان آن را با برچسب کارخانه ای ، خام ، طبیعی ، توربینادو ، دمیرا و موسکوادو ، در میان نام های دیگر برچسب گذاری کرد. این قندها ممکن است به اندازه قندهای قهوه ای تصفیه شده نرم و مرطوب نباشند.

اگر به شدت مراقب سلامتی خود هستید ، احتمالاً رژیم غذایی خود را بسیار جدی می گیرید. هر چیزی که می خورید یا در فروشگاه خواربار خریداری می کنید ، با آگاهی از مزایای سلامتی هر مورد خریداری می شود. هر بار که بیرون غذا می خورید ، وعده های غذایی شما اندازه گیری می شود و انتخاب ها عمدی است.

به احتمال زیاد شما بسیاری از عادات سالم را در طول راه انتخاب کرده اید و مطمئن هستید که همیشه آنها را رعایت می کنید. آیا کنار گذاشتن شکر سفید و تغییر شکر قهوه ای یکی از این “انتخاب های سالم” است؟ در مورد عوارض جانبی مصرف منظم شکر سفید مطالب زیادی گفته شده و نوشته شده است. همه این تبلیغات منفی باعث شده پسرعموی تیره تر آن در مقایسه بسیار بهتر به نظر برسد.

شکر قهوه ای غذاهایی مانند بلغور جو دوسر یا سبزیجات را که بچه ها ممکن است از آن اجتناب کنند ، شیرین می کند و به شما این امکان را می دهد که غذاهای مغذی بیشتری را در رژیم غذایی خود قرار دهید و در عین حال از سوء تغذیه و عدم رشد جلوگیری کنید.

این ترکیب شکر می تواند از افت قند خون جلوگیری کند. قند خون پایین یا هیپوگلیسمی زمانی اتفاق می افتد که سطح قند خون بدن شما از حد نرمال پایین بیاید. اگرچه این ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد ، اما قند خون پایین به ویژه در افراد مبتلا به دیابت شایع است. هنگامی که قند خون شما پایین است ، علائم مختلفی دارید که کیفیت زندگی شما را مختل می کند – مانند اضطراب یا کاهش انرژی. اگر قند خون شما پایین است ، خوردن گلوکز سریع مانند شکر بسیار مهم است.

مانند شکر روشن ساخته می شود و مورد استفاده قرار می گیرد ، اما حاوی سطح بالاتری از ملاس است. این نوع شکر نه تنها محصول نهایی را به رنگ قهوه ای تیره تر می کند ، بلکه طعم غنی آن را نیز افزایش می دهد. تقریباً دو برابر ملاس در مقایسه با شکر روشن (تقریباً شش و نیم درصد) دارد. شکر نوع تیره عموماً در دستور العمل هایی که دارای طعم کارامل هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

کالری این شکر در مقایسه با شکر سفید بسیار کمتر است. علاوه بر این ، حاوی ریز مغذی های متعددی مانند آهن ، کلسیم ، پتاسیم ، روی ، مس ، فسفر و ویتامین B6 است که برای عملکرد سالم بدن ضروری هستند. این شکر عصاره نارگیل است و نه نیشکر که آن را به انتخاب سالم تری تبدیل می کند.

این شکر به مشکلات گوارشی کمک می کند. به عنوان مثال اگر از یبوست رنج می برید ، یک لیوان آب گرم مخلوط با زنجبیل و یک قاشق چای خوری از این شکر تنها چیزی است که شما نیاز دارید.

ریزمغذی هایی مانند ویتامین B6 ، نیاسین ، اسید پانتوتنیک و سایر مواد معدنی که در این شکر یافت می شوند که به شما کمک می کند تا پوست غنی داشته باشید و به عنوان یک جزء ضد پیری عمل کنید. همچنین می تواند به عنوان اسکراب برای از بین بردن پوست مرده و منافذ مسدود استفاده شود.

یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان سرماخوردگی است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که مقداری آب را بجوشانید و سپس چند تکه زنجبیل را با مقداری شکر قهوه ای اضافه کنید. پس از آن این ترکیب را برای تسکین فوری مصرف کنید.

اگرچه این شکر می تواند به شما در شیرین کردن غذاهای سالم که ممکن است از آنها لذت نبرید کمک کند ، به خاطر داشته باشید که سلامت یک وعده غذایی حاوی شکر قهوه ای نسبتاً کم است. در حالی که بسیاری از دستورالعمل ها ممکن است نیاز به نصف فنجان یا بیشتر از این شکر داشته باشند در حالیکه یک وعده سالم آن یک قاشق چایخوری است.

قند زیاد در رژیم غذایی شما می تواند شانس ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت و چاقی را افزایش دهد ، بنابراین مهم است که آن را در وعده های غذایی خود را محدود کنید.

اگر نگران قند خون خود هستید ، جایگزین سالم برای شکر قهوه ای ، استویا است که از یک گیاه استخراج می شود و می توانید آن را به صورت بسته ای یا قطره تهیه کنید. کارشناسان می گویند برای افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت قند واقعی ترجیح داده می شود.

اگر نگرانی شما بیشتر در مورد تغذیه یا افزایش وزن است ، میوه ها ، چه تازه و چه منجمد ، نیز یک شیرینی بسیار سالم هستند. می توانید از خوراکی هایی مانند توت تازه و خربزه و همچنین سس سیب و موز استفاده کنید.