امتیاز بدهید

بررسی علت پاره شدن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

پاره شدن لاستیک لباسشویی می‌تواند باعث نشت آب از ماشین لباسشویی و خیس شدن زمین شود. لاستیک دور ماشین لباسشویی یکی از مناسب ترین مکان ها برای رشد باکتری هاست زیرا نم و رطوبت حاصل از شستن لباس ها در این بخش باقی می ماند و همین موضوع می تواند از عمر آن بکاهد.

لاستیک ماشین لباسشویی درست دورتادور محفظه ورودی ماشین و جاییکه لباس‌ها را در آن می‌گذارید- دیگ- قرار دارد. مراقبت اولیه‌ای که عمر مفید این قطعه را تضمین می‌کند جرم گیری ماشین لباسشویی در زمان مناسب، هر دو یا سه ماه یک‌بار، است. لاستیک ماشین به دلیل اینکه همیشه در معرض رطوبت زیاد قرار دارد، بیش از هر جنس مشابه دیگری به‌مرورزمان کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد و می‌تواند دردسرساز شود.

رسوب لاستیک

پرز، کثیفی و رشد کپک می‌توانند به رسوب و سیاه شدن لاستیک لباسشویی منجر شوند. این رسوب‌ها ممکن است مانع از ایجاد آب‌بندی درب شوند که خطر نشت آب از دیگ را ایجاد می‌کند. این موضوع می‌تواند جدی باشد، بنابراین باید علت رسوب را شناسایی و فورا برطرف کرد تا از نشت آب به خانه به دلیل آسیب احتمالی به لاستیک جلوگیری نمود. تمیز کردن تجمعات رسوبی سیاه اطراف لاستیک درب لباسشویی می‌تواند دستگاه شما را در وضعیت خوبی نگه دارد.

 

ماشین لباسشویی

 

گیر کردن لباس به لاستیک ماشین لباسشویی

توجه داشته باشید وقتی‌که درب ماشین را می‌بندید ممکن است بخشی از لباس از دیگ بیرون زده و به لاستیک گیر کند. شاید این مورد با یک‌بار اتفاق افتادن مشکلی ایجاد نکند ولی در صورت تکرار و کشیده شدن قطعه، درنهایت باعث پارگی لاستیک ماشین لباسشویی می‌شود.

در هنگام قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی باید نهایت دقت را به عمل آورد. زیرا برخی لباس‌ها دارای فلزهایی هستند که ساییده شدن آن‌ها به لاستیک درب ماشین لباسشویی می‌تواند موجب پارگی لاستیک لباسشویی شود. قبل از هر بار شستشو، باید تمام جیب‌های لباس‌های خود را خالی کنید. زیرا اجسام سخت و کوچک مانند سکه، سنجاق و گیره کاغذ می‌توانند به لاستیک ماشین لباسشویی و سایر قطعات آن آسیب برسانند.

استفاده از شوینده قوی

مصرف‌کننده از شوینده‌های قوی استفاده می‌کند که همین انتخاب، باعث خوردگی قطعه در کوتاه‌مدت می‌شود. توجه داشته باشید که از شوینده مناسب با دستگاه خود استفاده کنید.

کپک زدن لاستیک

برای بر طرف کردن این ایراد لاستیک دور درب از مواد شیمیایی و پاک کننده استفاده کنید درصورتی که به  مواد نیز آلرژی دارید بهترین جایگزین استفاده از مواد طبیعی مانند سرکه و لیموترش است ، این روش بی ضرر و مقرون به صرفه است . برای این کار محلول لیمو ترش و سرکه و اب تهیه کنید و آنرا به وسیله اسفنج نرم یا اسپری کردن به دور درب پاک کنید و مدتی برای از بین رفتن باکتری ها صبر کنید سپس با پارچه ای نرم لاستیک دور درب را پاک کنید و آن را خشک کنید.

 

ماشین لباسشویی

 

نظافت به موقع ماشین لباسشویی

یکی از مواردی که در عملکرد و بوی مطبوع محیط داخل لباسشویی تأثیر مستقیم دارد، کیفیت و سلامت لاستیک دور درب آن است. زمانی که این لاستیک به هر دلیلی پاره یا سوراخ شود، به دلیل تبادل هوایی با محیط بیرون، داخل لباسشویی بوی بدی به خود می‌گیرد. اگر شاهد بوی بد محیط داخل لباسشویی هستید که به لباس‌ها نیز سرایت می‌کند و با تمیز کردن و استفاده از خوشبوکننده‌های مختلف از بین نمی‌رود، به سلامت لاستیک دور درب ماشین لباسشویی خود شک کنید.

تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی باید توسط یک تکنسین ماهر انجام شود، چرا که در برخی از برندها، جا زدن این لاستیک و فنرهای مرتبط با آن کار چندان آسانی نیست. اگر خودتان اقدام به تعویض این لاستیک کنید، ممکن است به درب ماشین لباسشویی یا شیشه آن آسیب برسانید.

پارگی لاستیک لباسشویی راهی جز تعویض ندارد. تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی باید توسط یک تکنسین ماهر انجام شود، چرا که در برخی از برندها، جا زدن این لاستیک و فنرهای مرتبط با آن کار چندان آسانی نیست. اگر خودتان اقدام به تعویض این لاستیک کنید، ممکن است به درب ماشین لباسشویی یا شیشه آن آسیب برسانید.