امتیاز بدهید

تفاوت کابینت پولیشی با کابینت پلی اورتان

برای کسانی که به طراحی های سبک مدرن علاقه دارند و می خواهند آشپزخانه ای مدرن را داشته باشند دو نوع کابینت پولیشی و پلی اورتان حتما جز گزینه هایی است که دارند. شناخت این دو نوع کابینت به شما کمک می کند بهتر انتخاب خود را انجام دهید.

پلی اورتان یک رنگ است و پولیش یک مایع خمیری که بر روی سطح چوب، شیشه و پلاستیک اسپری می شود. قیمت آن ها بالا بوده و فرآیند انجام آن نیاز به یک محیط ایزوله دارد در نتیجه ساخت کابینت های پلی اورتان و پولیشی کار دشواری است.

تفاوت کابینت پولیشی و پلی اورتان، کابینت ها چه چوبی، لمینت، فلزی یا حتی شیشه ای در معرض آلودگی و گرد و غبار و اثرات تراکم و تغییرات دما هستند. کابینت های آشپزخانه، به ویژه، در معرض و تجمع روغن هستند و باید به طور منظم تمیز و صیقلی شوند تا درخشندگی و کیفیت سطح خود را مجددا به دست آورند.

 

کابینت پولیشی با کابینت پلی اورتان

 

پلی اورتان

رنگ پلی اورتان دوام و قوام بالایی داشته و در دسته مواد ترمو پلاستیک قرار می گیرد. در کل دو دسته پلی اروتان هست که گروه اول بر پایه آب و گروه دوم بر اساس روغن است.

تنوع رنگی کابینت‌های پلی اورتان خیلی بالا است. این ویژگی قدرت انتخاب خیلی وسیعی را به متقاضیان می‌دهد. بر عکس کابینت هایگلاس، این کابینت در برابر خراش و سایش مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. از معایب اصلی این نوع کابینت، می‌توان به گران بودن قیمت آن، تغییر رنگ در صورت عدم نگهداری اصولی و کدر شدن آن اشاره نمود.

اساسا روکش های پلی اورتان و پولیشی برای حفظ دوام چوب کاربرد دارند. نه تنها به چوب نفوذ نمی کنند، بلکه یک لایه بافر ضخیم بر روی چوب ایجاد می کند و در نتیجه از آن ها در برابر رطوبت یا سایر عوامل محیطی محافظت می کنند.

پلی اورتان یک روکش مصنوعی است که در دو پایه آبی و روغنی عرضه می شود. انواع مبتنی برآب سریع تر خشک می گردند و بسیار شفاف هستند. نوع روغنی بادوام تر و رنگ طلایی به چوب ها می دهند. روکش کابینت پلی اورتان با چهار رنگ به بازار عرضه می شود. روکش های مات، ساتن، نیمه براق و بسیار براق به کابینت زیبایی خاص خود را می دهد.

کابینت پلی اورتان به نوع خاصی می گویند که بدنه ام دی اف در آن ها توسط یکی از پر کاربرد ترین رنگ ها یعنی خود پلی اورتان رنگ می شود و مدل های بسیار متنوع و سبک های گوناگونی از کابینت هستند که توسط این رنگ دیزاین می شوند.

جنس روکش کابینت پلی اورتان از رنگ و سخت کننده ای است که پوششی محافظ را ایجاد می کند. علاوه بر این پوشش کابینت پلی اورتان ضد اشعه ماورابنفش می‌باشد، لذا امکان اینکه درآینده تغییر رنگ دهند یا کم رنگ شوند بسیار زیاد است.

پولیشی

کابینت های پولیشی کاملا ضدآب بوده و در برابر آب مقاوم هستند زیرا این کابینت با ماده ی پولیشی پوشیده می شود و هیچ گونه راه نفوذی را برای آب و رطوبت باقی نمی گذارد. اگر در شمال کشور زندگی می کنید این کابینت می تواند یک گزینه ی بسیار مناسب برای شما باشد.

کابینت های پولیشی با پوشش دادن کامل سطح چوبی از اکسید شدن لایه های چوب و فلز های به کار برده شده در قسمت زیری کار جلوگیری می کند. کابینت های پلی اورتان و پولیشی ها به شما کمک می کند تا سال های زیادی از داشتن یک کابینت منحصر به فرد و مقاوم بی نیاز باشید.

کابینت های پولیشی زیر مجموعه کابینت های انزو بوده تنها تفاوت آن ها در این است که روکش های انزو وکیوم شده می باشد اما کابینت های پولیشی بعد از رنگ شدن سطحی آیینه ای و براق دارد. مغز و بدنه هر دو ام دی اف بوده که به وسیله دستگاه سی ان سی برش و ابزار خورده تا طرح های متفاوتی روی آن حک شود.

کابینت های پولیشی برای ساخت نیاز به یک فضای مخصوص و ایزوله دارند و فرایند خشک شدن روکشی که روی آن ها قرار می گیرد کمی طولانی است به همین خاطر قیمت کابینت های پولیشی کمی بیشتر است.

دو دسته اصلی از روکش یا به اصطلاح پرداخت برای سطوح کابینت پولیشی وجود دارد.

یک لایه از پولیش برروی چوب پاشیده می شود که به عمق چوب نفوذ نمی کند، اما به چوب ضخامت و سختی را می دهد که در برابر رطوبت یا عوامل مضر خارجی مقاوم هستند.

پرداخت عمقی این ماده ای بر پایه روغن است، که به داخل سطح و ترکیب چوب نفوذ می کند. چوب های نافذ از جمله روغن بذرکتان یا روغن تونگ را جلا می دهد. این روغن ها ممکن است به داخل سطح چوب نفوذ کرده و سفت شوند.

 

کابینت پولیشی با کابینت پلی اورتان

 

سخن پایانی

در نهایت می توان گقت تفاوت آن چنانی بین این دو نوع کابینت وجود ندارد و تنها تفاوت کابینت پولیشی و پلی اورتان در نوع رنگ به کار رفه بر روی سطح کابینت ها است.

داشتن ظاهر براق و درخشان یکی از مزیت های است که باعث افزایش جذابیت آشپزخانه‌ای شما خواهد شد. ام دی اف خام دارای تا بوده اما با پولیش و رنگ پلی اورتان که بر روی این کابینت قرار می‌گیرد باعث می‌شود که این کابینت ها به هیچ عنوان تا پیدا نکند.

یکی از بهترین مزیت های این نوع کابینت ها تمیز کردن آسان آن می باشد. کیفیت و ماندگاری رنگ پلی اورتان در برابر عوامل محیطی و اشعه ماورای بنفش استفاده از این کابینت ها را دو چندان می کند.