4.5/5 - (2 امتیاز)

بهترین تمیزکننده کابینت ها

کمتر کسی کابینت آشپزخانه را مرتب و هفتگی نظافت می کند، به همین دلیل گرد و غبار و لکه های چربی به مرور زمان بر روی سطح کابینت انباشته می شود. همین امر باعث می شود تا پاک کردن کثیفی ها دشوار و دشوارتر شود.

تمیز کردن کابینت آشپزخانه بستگی مستقیم به جنس کابینت دارد. هر نوع کابینتی بسته به جنسی که از آن تشکیل شده است به یک نوع تمیز کننده بستگی دارد. کابینت های فلزی، کابینت های چوبی و کابینت های رنگ شده، هر کدام به وسیله ی انواع مختلفی از تمیز کنندها ها، قابل تمیز کاری هستند

کابینت چوبی

به هیچ عنوان برای تمیز‌کردن کابینت چوبی از اسکاچ یا سیم ظرفشویی استفاده نکنید؛ زیرا این لوازم باعث ایجاد خش روی آن‌ها می‌شود. استفاده از اسفنج‌ نرم یا دستمال مخصوص گزینه‌های بهتری برای تمیزکردن هستند. با رعایت این نکات ساده، زیبایی کابینت ‌آشپزخانه برای سال‌ها حفظ می‌شود.

جوش شیرین

اگر در داخل یا روی کابینت لکه غذایی سختی وجود دارد که با محلول پاک نشده است، می‌توانید از خمیر جوش شیرین استفاده کنید. برای این کار مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید. طوری که خمیر نسبتا سفتی به دست بیاید.

سپس با یک پارچه مقداری از خمیر را برداشته و به آرامی روی لکه بزنید و اجازه دهید ده الی 15 دقیقه بماند، سپس آن را تمیز کنید. برای این کار نیز بهتر است ابتدا تست انجام شود.

 

تمیزکننده کابینت ها

 

چای کیسه ای

شاید جالب باشد که بدانید چای سیاه و کیسه‌ای می‌تواند باعث تمیزی و برق افتادن کابینت چوبی شود. اسید تانیک موجود در چای به درخشندگی کابینت‌های چوبی کدر شده کمک می‌کند. همچنین باعث از بین رفتن لکه‌های قدیمی روی سطوح کابینت می‌شود. از سوی دیگر، ترکیبات پلی‌فنل از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کند.

کابینت ام دی اف

ساده ترین روش برای تميز كردن كابينت mdf، استفاده از محلول آب ولرم و کف است. به هیچ عنوان از مایع ظرفشویی قوی برای نظافت سطح ام دی اف استفاده نکنید. یک مایع ظرفشویی ضعیف برای پاک کردن و نظافت کابینت کفایت می کند.

کابینت فلزی

با استفاده از یک سیم ظرفشویی نرم، زنگ زدگی داخل کابینت‌ها را تمیز کنید. برای انجام این کار اول روی یک قسمت کوچک زنگ زده امتحان کنید و بعد بقیه جاها را پاک کنید. دقت کنید هر چقدر این کار را با ملایمت بیشتری انجام دهید، کابینت‌ها کمتر دچار آسیب و خط و خش می‌شوند.

کابینت های گلاس

کابینت‌های‌ های‌گلاس کابینت‌های بسیار زیبایی هستند که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. این کابینت‌ها یکی از انواع کابینت‌های ام دی اف با یک لایه رویی براق هستند. به همین دلیل نگهداری و مراقبت از آن‌ها نسبت به جنس‌های دیگر کمی سخت‌تر است. اگر این کابینت‌ها به صورت مرتب و هفتگی تمیز شوند، به راحتی مواد روی آن پاک شده و طول عمرشان نیز زیاد می‌شود.

تمیز کردن چربی روی کابینت

سرکه سفید و آب از مواد کاربردی برای ازبین بردن چربی سطوح کابینت و کاشی آشپزخانه است. استفاده از این ترکیب باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود و بلکه به محیط زیست نیز آسیب نمی‌رساند. در این روش پاک کردن چربی روی کابینت، مقداری سرکه سفید و آب ولرم را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و در یک بطری بریزید و بر روی سطوح چرب اسپری کنید. حداقل 15 دقیقه زمان دهید تا سرکه بر چربی‌ها نفوذ کند؛ در نهایت با یک دستمال خشک روی سطح بکشید.

تمیز کردن گرد و خاک

در صورتی که می‌خواهید گرد و خاک را از روی کابینت ام دی اف پاک کنید، نیازی به ترکیب مایع ظرفشویی و آب یا دیگر مواد شوینده نیست. از این رو یک دستمال نخی را بردارید و کمی آن را مرطوب کنید.

کابینت های رنگ شده

کابینت های رنگ شده، دوام بیشتری نسبت به کابینت های چوبی دارند و برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه از مواد شوینده ی قوی تری می توان استفاده کرد. همه ی مواردی را که برای تمیز کاری کابینت های چوبی اشاره شد را می توانید برای کابینت های رنگ شده، نیز استفاده نمایید.

 

تمیزکننده کابینت ها

 

نکات مهم هنگام تمیز کردن کابینت

تمیزکردن کابینت به صورت اصولی و صحیح می‌تواند به افزایش دوام و عمر کابینت‌ها کمک کند. این کار هم‌چنین در حفظ زیبایی ظاهری کابینت‌ها به‌طور طولانی‌مدت مؤثر خواهد بود. در تمیز کردن کابینت به‌عنوان مهم‌ترین و وسیع‌ترین بخش آشپزخانه باید نکاتی رعایت شود تا نتیجه‌ی دلخواه به دست آید.

از شوینده‌های بسیار قوی برای تمیزکردن کابینت استفاده نکنید. شوینده‌ها و جرم‌گیرهای قوی استفاده‌های خاص خود را دارند و به دلیل ترکیبات شیمیایی قوی چندان هم توصیه نمی‌شوند. این مواد می‌توانند لایه‌‌های رنگ و جلای و هر لایه‌ی محافظت‌کننده روی کابینت را از بین ببرند.

از دستمال های نخی و نرم و یا دستمال های نانو برای تمیز کردن کابینت ام دی اف استفاده کنید و برای شست و شوی این دستمال ها از موادی مانند پودر ماشین لباسشویی هرگز استفاده ننمایید.